Kilpailukykyä logistiikkaan digitalisaatiolla
Olin syksyllä puhumassa Logy ry:n seminaarissa logistiikan digitalisaatiosta. En väitä olevani aiheen huippuasiantuntija, mutta perusteet ovat hallussa. Viimeisen kahden vuoden
Olin syksyllä puhumassa Logy ry:n seminaarissa logistiikan digitalisaatiosta. En väitä olevani aiheen huippuasiantuntija, mutta perusteet ovat hallussa. Viimeisen kahden vuoden
Viime lehdessämme käsittelimme infrarakentamista ja tämän lehden teemana näkyy kansainväliset kuljetukset. Aihe on todella ajankohtainen, kun Euroopassa myllertää sota. Heijastusvaikutukset
Olemme SKALissa tekemässä uutta strategiaa, joka on tarkoitus hyväksyä ensi kesäkuussa Tahkolla pidettävässä liittokokouksessa. Työtä valmistellaan kahdessa SKALin hallituksen nimeämässä
SKAL oli mukana toukokuun kuljetusmessuilla Jyväskylässä ja elokuun Power Truck Showssa. Näissä tilaisuuksissa oli yhteensä vähintäänkin 50 000 osallistujaa, joten keskustelukumppaneita
Moni tienkäyttäjä katsoi epäuskoisena MTV3:n uutisen kuvaa kun Paimiossa oli yli puolet tiestä romahtanut. Kuoppaan putosi henkilöauto. Tarkemmin olosuhteita tuntematta
Työnsä aloittaneen hallituksen ohjelmaa on ruodittu monesta eri näkökulmasta. Tuoreeltaan sitä kehuttiin ja haukuttiin. Siitä myös tyrmistyttiin. Me SKALissa arvioimme
Säätytalon yksi iso kuuma peruna on ilmastopolitiikka, erityisesti Suomen tavoitteet ja päästövähennyskeinot. Eräs yksityiskohta on jakeluvelvoitteen korkea taso. Asiassa on
SKALin väki oli maaliskuun puolivälissä liikkeellä. SKAL Liikenteessä- päivänä tapasimme kuljetusyrittäjiä eri puolilla maata. Oma reittini kulki neljä päivää Joroinen-Kuopio-Siilinjärvi-Iisalmi-Vieremä-Oulu
Vaalit on pidetty on ja hallitusohjelmaneuvottelut Säätytalolla käynnissä. Neljän puolueen edustajat ovat koolla Säätytalolla. Tulee hallitusohjelman tekemisestä lopulta vaikeaa tai
Nyt Suomen pitää herätä. Seuraavalla hallituskaudella on pakko panostaa tiestöön. Liikenteen ja logistiikan toimintakyvyn parantaminen nostaa kilpailukykyämme. Olen käynyt tänä
Ratkaisu polttoaineen hintakriisiin ja Suomen logistiseen kilpailukykyyn on ammattidieselin käyttöönotto. Luemme mediasta usein, että meillä on ilmastokriisi. Maapallomme 4,6 miljardin
SKALin vaikuttamistyötä koko talvikauden on määrittänyt dieselin hinta. Joulukuussa olimme torjumassa energiaverodirektiivin ehdotusta bensiinin ja dieselin verotasojen harmonisoinnista. Muutos olisi