Rahaa teillekin

Nyt Suomen pitää herätä. Seuraavalla hallituskaudella on pakko panostaa tiestöön. Liikenteen ja logistiikan toimintakyvyn parantaminen nostaa kilpailukykyämme. Olen käynyt tänä

Satojen miljoonien tulokset

SKALin vaikuttamistyötä koko talvikauden on määrittänyt dieselin hinta. Joulukuussa olimme torjumassa energiaverodirektiivin ehdotusta bensiinin ja dieselin verotasojen harmonisoinnista. Muutos olisi

Liikenteen puolustaja

SKALin ydintehtävänä on puolustaa kuljetusalaa kohtuuttomilta kustannusnousuilta, jotka rapauttavat kannattavuutta ja investointikykyä. Tänä vuonna olemme pystyneet vaikuttamaan konkreettisesti ja lupaamme

Rahaa teillekin

Olen käynyt tänä vuonna jonkun kerran muissa Pohjoismaissa. Ja kulkenut tietenkin runsaasti Suomessa. Toukokuussa SKAL Pohjanmaan Ruotsin reissulla Uumajassa ihmettelimme

Liikenteen puolustaja

Helsingin Sanomissa haastateltiin taannoin Sanna Suvanto-Harsaaeta, joka toimii monen globaalin yrityksen hallituksessa. Nimi saattaa olla outo, mutta hän kuuluu Suomen

Laaja käyttövoimasiirtymä antaa vielä odottaa

Käyttövoimamuutoksen aikatauluun tarvitaan realismia, sillä pelkällä lainsäädännöllä pakottamalla muutoksen vaikutukset voivat olla Suomen kilpailukyvyille haitallisia, kirjoittaa toimitusjohtaja Anssi Kujala.

Puolustajia ja vastustajia

Kesäkuussa pidetyssä SKALin liittokokouksessa kuljetusyrittäjien kanssa keskustellessa yksi eniten esiin nousseista teemoista oli polttoaineen hinta. Moni ihmetteli väitteitä, ettei Suomessa