Pidetään huolta teistä – ja meistä
Joulun alla ajoin Hämeenkyrön juuri avautunutta kolmostien ohitustietä. Aiemmissa tehtävissäni olin pyrkinyt osaltani edistämään tuon ohitustien tekemistä. Siksi oli suorastaan
Joulun alla ajoin Hämeenkyrön juuri avautunutta kolmostien ohitustietä. Aiemmissa tehtävissäni olin pyrkinyt osaltani edistämään tuon ohitustien tekemistä. Siksi oli suorastaan
Olen toiminut SKALin toimitusjohtajana vuoden päivät. Viime aikoina olen pohtinut mitä vuoteen on mahtunut. Työ on ollut mielekästä, vaikka olemme
Kriittinen kanta energiaverodirektiivin uudistamiseen oli kuljetus- ja logistiikka-alan kannalta todella tärkeä pitkällä aikavälillä. Kilpailukykymme ei olisi kestänyt 26 sentin lisäveroa
Olen käynyt tänä vuonna jonkun kerran muissa Pohjoismaissa. Ja kulkenut tietenkin runsaasti Suomessa. Toukokuussa SKAL Pohjanmaan Ruotsin reissulla Uumajassa ihmettelimme
Helsingin Sanomissa haastateltiin taannoin Sanna Suvanto-Harsaaeta, joka toimii monen globaalin yrityksen hallituksessa. Nimi saattaa olla outo, mutta hän kuuluu Suomen
Käyttövoimamuutoksen aikatauluun tarvitaan realismia, sillä pelkällä lainsäädännöllä pakottamalla muutoksen vaikutukset voivat olla Suomen kilpailukyvyille haitallisia, kirjoittaa toimitusjohtaja Anssi Kujala.
Kesäkuussa pidetyssä SKALin liittokokouksessa kuljetusyrittäjien kanssa keskustellessa yksi eniten esiin nousseista teemoista oli polttoaineen hinta. Moni ihmetteli väitteitä, ettei Suomessa
Tämän jälkeen alkoi kuitenkin Venäjän hyökkäyssota ja hinnat lähtivät räjähdysmäiseen nousuun. Maaliskuun alussa esitimme useita keinoja kuljetusalan tukemiseksi. Hallitus päätti
Hallituksen linjaama 75 miljoonaan euron kustannustuki kuljetusalalle on hyvä alku, kirjoittaa toimitusjohtaja Anssi Kujala Yhteispeliä-blogissaan.
Huoltovarmuuden ydintä ovat toimintakykyiset kuljetusyritykset, muistuttaa toimitusjohtaja Anssi Kujala. Nyt totisesti tarvitaan nopeita päätöksiä, joiden avulla kuljetusyrityksien toiminta turvataan, hän vaatii.
Ammattidieselillä on selvä eduskunnan enemmistön tuki, eikä sen valmistelussa tule enää hidastella, kirjoittaa toimitusjohtaja Anssi Kujala.
Luemme mediasta usein, että meillä on ilmastokriisi. Maapallomme 4,6 miljardin vuoden historiaan nähden voi ollakin, että ihmiskunta on viimeisen 200