Miten vahvistaa Suomea investointikohteena?
Vaalit on pidetty on ja hallitusohjelmaneuvottelut Säätytalolla käynnissä. Neljän puolueen edustajat ovat koolla Säätytalolla. Tulee hallitusohjelman tekemisestä lopulta vaikeaa tai
Vaalit on pidetty on ja hallitusohjelmaneuvottelut Säätytalolla käynnissä. Neljän puolueen edustajat ovat koolla Säätytalolla. Tulee hallitusohjelman tekemisestä lopulta vaikeaa tai
Nyt Suomen pitää herätä. Seuraavalla hallituskaudella on pakko panostaa tiestöön. Liikenteen ja logistiikan toimintakyvyn parantaminen nostaa kilpailukykyämme. Olen käynyt tänä
Ratkaisu polttoaineen hintakriisiin ja Suomen logistiseen kilpailukykyyn on ammattidieselin käyttöönotto. Luemme mediasta usein, että meillä on ilmastokriisi. Maapallomme 4,6 miljardin
SKALin vaikuttamistyötä koko talvikauden on määrittänyt dieselin hinta. Joulukuussa olimme torjumassa energiaverodirektiivin ehdotusta bensiinin ja dieselin verotasojen harmonisoinnista. Muutos olisi
Suomi on monin tavoin erilainen ja jakautunutkin. Yhden jaon voi tehdä liikenteen ja kilpailukykymme puolustajiin ja vastustajiin. Kesäkuussa pidetyssä SKALin
SKALin ydintehtävänä on puolustaa kuljetusalaa kohtuuttomilta kustannusnousuilta, jotka rapauttavat kannattavuutta ja investointikykyä. Tänä vuonna olemme pystyneet vaikuttamaan konkreettisesti ja lupaamme
Joulun alla ajoin Hämeenkyrön juuri avautunutta kolmostien ohitustietä. Aiemmissa tehtävissäni olin pyrkinyt osaltani edistämään tuon ohitustien tekemistä. Siksi oli suorastaan
Olen toiminut SKALin toimitusjohtajana vuoden päivät. Viime aikoina olen pohtinut mitä vuoteen on mahtunut. Työ on ollut mielekästä, vaikka olemme
Kriittinen kanta energiaverodirektiivin uudistamiseen oli kuljetus- ja logistiikka-alan kannalta todella tärkeä pitkällä aikavälillä. Kilpailukykymme ei olisi kestänyt 26 sentin lisäveroa
Olen käynyt tänä vuonna jonkun kerran muissa Pohjoismaissa. Ja kulkenut tietenkin runsaasti Suomessa. Toukokuussa SKAL Pohjanmaan Ruotsin reissulla Uumajassa ihmettelimme
Helsingin Sanomissa haastateltiin taannoin Sanna Suvanto-Harsaaeta, joka toimii monen globaalin yrityksen hallituksessa. Nimi saattaa olla outo, mutta hän kuuluu Suomen
Käyttövoimamuutoksen aikatauluun tarvitaan realismia, sillä pelkällä lainsäädännöllä pakottamalla muutoksen vaikutukset voivat olla Suomen kilpailukyvyille haitallisia, kirjoittaa toimitusjohtaja Anssi Kujala.