Nuorekas keski-ikäinen
Kehityskaari ensimmäisen sukupolven, vuonna 1978 esitellyn Fiat Dailyn ajoista nykyiseen Iveco Dailyyn on ollut pitkä ja menestyksekäs. Seitsemänkymmentäluvun lopun 72-hevosvoimaisesta
Kehityskaari ensimmäisen sukupolven, vuonna 1978 esitellyn Fiat Dailyn ajoista nykyiseen Iveco Dailyyn on ollut pitkä ja menestyksekäs. Seitsemänkymmentäluvun lopun 72-hevosvoimaisesta
Kuorma-autojen valmistajat ovat ottaneet kantaa tuleviin muutoksiin jo vuosien ajan. Vaihtoehtoisia polttoaineita on testattu ja niitä käyttäviä moottoreita on saatu
Kuljettajan näkökulmasta Kun toiminta tapahtuu suuremmilla kirkonkylillä kuten Helsingissä ja Tampereella, kuljettajan työpäivään liittyy paljon tapahtumia. Ohjaamon ergonomia ja näkyvyys
Keski-Euroopassa liikkuvat myös raskaat kuormat kuten lavetit ja maansiirtokalusto, ja olosuhteet ovat paikoin rajuja. Hevosvoimia tarvitaan raskaisiin haalauksiin. Tästä syystä
Scanian viime keväänä esittelemä jakeluliikenteeseen soveltuva mallisto on yksi valmistajan tärkeimmistä tuotteista. Kaupunkialueilla tapahtuva nopeatempoinen jakeluliikenne vaatii sekä kuljettajalta että
Tutustuimme perinteiseen, kansainväliseen liikenteeseen tarkoitettuun rekanveturiin. Saksalaisella, Baijerista kotoisin olevalla MAN-konsernilla on pitkät perinteet rekanvetureista, joilla ajetaan pitkää matkaa eurooppalaisilla
Näillä teillä sora-autot kulkevat ja siirtävät maa-aineksia pääkaupunkiseudun rakennusteollisuuden tarpeisiin. Koeajossa ollut Scanian 76 tonnin kokonaismassainen perinteinen automaattikasettiyhdistelmä on hieno
Kaasukäyttöisillä kuorma-autoilla voidaan lyödä kiilaa kasvihuoneilmiön aiheuttamaan ilmastonmuutokseen. Haitallisten kasvihuonekaasujen, kuten hiilidioksidin, alentuminen päästöissä on huomattava, kun käytetään esimerkiksi kaatopaikkojen
Pyrittäessä mahdollisimman pieniin päästöihin on kuljettajan toiminnalla suuri merkitys. Maltillinen, ennakoiva ajotapa tuottaa säästöä polttoaineenkulutukseen sekä vähentää päästöjä ja korjauskustannuksia.
Saimme tutustua uunituoreeseen, tänä keväänä lanseerattuun Scanian kaupunkiliikenteeseen tarkoitettuun matalaohjaamoiseen jakeluautoon. Kokemus oli miellyttävä koeajajalle, jonka selän ”korkea” ikä on
Kun lähtee ajamaan 68 tonnin kokonaispainoon lastattua kasettiyhdistelmää, jonka vetoautona on Renault C-sarjan neliakselinen veturi, tulee ensimmäisenä mieleen rento pariisilainen.
Poikkeuksellisesti keskitymme koeajossa olleen, lentokoneiden ruokakuljetuksia suorittavan Volvo FL:n alustan ominaisuuksien sijasta siihen asennettuun päällirakenteeseen. Tämä on mainio esimerkki siitä,