Strategia: Hankimme alalle lisää osaajia
Tässä juttusarjassa kerromme SKALin uuden, vuonna 2024 käyttöön otetun strategian etenemisestä toimenpiteisiin. Tällä kertaa vuorossa on uusien osaajien hankkiminen alalle.
Tässä juttusarjassa kerromme SKALin uuden, vuonna 2024 käyttöön otetun strategian etenemisestä toimenpiteisiin. Tällä kertaa vuorossa on uusien osaajien hankkiminen alalle.
Ajoneuvohankintoja suunnittelevat yritykset aikovat hankkia entistä useammassa tapauksessa kaasukäyttöisen auton, käy ilmi SKALin vuoden ensimmäisestä kuljetusbarometrista. Kevään aikana investointiaikeissa korostuvat
Liikennejärjestelmäsuunnitelman päivitystä tehtäessä on väyliin varattava riittävä rahoitus ja siitä on myös pidettävä kiinni myös julkisen talouden suunnitelmassa ja talousarvioissa.
Talvi on alkanut ja valitettavasti myös uutiset liukkaudesta johtuneista onnettomuuksista, henkilöiden menehtymisiltäkään ei ole vältytty. Joillain tieosuuksilla on saman päivän
Väylävirasto järjesti sidosryhmilleen jo perinteisen tulevaa vuotta koskevan tilaisuuden ”Millaisella väyläverkolla liikut ja kuljetat vuonna 2024 – budjetti ja toimenpiteet!”
SKAL pitää hyvänä, että hallitus alkaa toteuttaa hallitusohjelmaa tiestön rahoituksen ja polttoaineen hinnoittelun osalta, kun investointipakettia aletaan toteuttamaan ja polttoaineverotusta
Vuoden vaihteessa tarttui Ranska Euroopan neuvoston puheenjohtajannuijaan. Kevät keinahdellaan haitarin tahdissa, kunnes Tšekki ottaa vetovastuun heinäkuussa perässään Ruotsi tammikuusta 2023.
Kansainvälisessä tavaraliikenteessä vaaditaan liikennelupa kokonaismassaltaan 2,5–3,5 tonnia painavilta kevyiltä hyötyajoneuvoilta ja ajoneuvoyhdistelmiltä 21.5.2022 alkaen. Liikenteenharjoittajille, jotka harjoittavat maanteiden tavaraliikennettä