Yhteiset pelisäännöt varmistavat tasapuoliset kuljetusmarkkinat
Monissa medioissa on julkaistu juttu erään kouvolalaisen yrittäjän tapauksesta, jossa kärkenä on ollut hatullinen tavaraa. Juttu on julkaistu alun perin
Monissa medioissa on julkaistu juttu erään kouvolalaisen yrittäjän tapauksesta, jossa kärkenä on ollut hatullinen tavaraa. Juttu on julkaistu alun perin
Julkaisimme vuodenvaihteessa Vaikuttamisen vuosi -koosteen, joka on toimitettu sähköpostilla jäsenillemme. Arvioimme siinä, miten SKAL on onnistunut kuljetusyritysten puolesta tehtävässä vaikuttamistyössä.
Termit yritysvastuu, yhteiskuntavastuu ja vastuullinen liiketoiminta vilisevät kaikissa yhteyksissä. Termejä riittää, mutta kaikilla kuitenkin viitataan kolmeen vastuuseen, jotka kiteytän taloudelliseen,
Joulu ja vuodenvaihde on käsillä, joten on hyvä katsoa vähän taaksepäin. Kulunut vuosi on ollut tapahtumarikas. SKALin uusi strategia, uusi
Suomen kilpailukyvyssä on haasteita. Talouskasvumme on ollut vaatimatonta vuosikausia. Kuljetettavan tavaran määrä on alavireinen. Se synkistelystä sillä nyt tuoreen SKALin
Kuljetusyritysten lukumäärä Suomessa on pienentynyt viimeisten vuosien aikana kasvavalla vauhdilla. Nyt ollaan jo reilusti alle 10.000 yrityksen määrässä. Vuonna 2023
Raskaan liikenteen jakeluinfra- ja taukopaikoille iso harppaus eteenpäin Uutisissa on vilahdellut harvakseltaan ns. MAL-sopimukset. Harvaa kiinnostaa, mutta mitä ne oikein
Hallitusohjelmaan sisältyy teollisuuspoliittisen strategia laatiminen. Hallituksen tavoitteena on kasvuhakuisten, työllistävien ja vientiin tähtäävien yritysten määrän kasvu sekä teollisten työpaikkojen säilyminen
Aloin kirjoittamaan tätä kolumnia aluksi aivan muusta aiheesta. Melkein valmiin tekstin jälkeen Facebook muistutti kolmen vuoden takaisesta päivityksestäni. Olin kertonut,
Yrittäjän päivää on vietetty vuosittain syyskuun 5. päivänä vuodesta 1997 alkaen. Päivä on merkitty almanakkaan merkkipäiväksi. Onnittelen jokaista suomalaista yrittäjää
Kirjoitan tätä ollessani kotimatkalla Kuopion Tahkolla pidetystä SKALin liittokokouksesta. Takana on vauhdikas liittokokoustapahtuma, johon osallistui 380 kuljetus- ja logistiikka-alan vaikuttajaa.
Suomen tiestö on rapistunut kiihtyvällä tahdilla koko 2000-luvun. Kukaan ei kiistä tiestön korjausvelan kasvua, joka on jo yli 2,5 miljardia
Ilmoitukset