Mistä löydän osaavan kuljettajan?
Suomen kilpailukyvyssä on haasteita. Talouskasvumme on ollut vaatimatonta vuosikausia. Kuljetettavan tavaran määrä on alavireinen. Se synkistelystä sillä nyt tuoreen SKALin
Suomen kilpailukyvyssä on haasteita. Talouskasvumme on ollut vaatimatonta vuosikausia. Kuljetettavan tavaran määrä on alavireinen. Se synkistelystä sillä nyt tuoreen SKALin
Kuljetusyritysten lukumäärä Suomessa on pienentynyt viimeisten vuosien aikana kasvavalla vauhdilla. Nyt ollaan jo reilusti alle 10.000 yrityksen määrässä. Vuonna 2023
Raskaan liikenteen jakeluinfra- ja taukopaikoille iso harppaus eteenpäin Uutisissa on vilahdellut harvakseltaan ns. MAL-sopimukset. Harvaa kiinnostaa, mutta mitä ne oikein
Hallitusohjelmaan sisältyy teollisuuspoliittisen strategia laatiminen. Hallituksen tavoitteena on kasvuhakuisten, työllistävien ja vientiin tähtäävien yritysten määrän kasvu sekä teollisten työpaikkojen säilyminen
Aloin kirjoittamaan tätä kolumnia aluksi aivan muusta aiheesta. Melkein valmiin tekstin jälkeen Facebook muistutti kolmen vuoden takaisesta päivityksestäni. Olin kertonut,
Yrittäjän päivää on vietetty vuosittain syyskuun 5. päivänä vuodesta 1997 alkaen. Päivä on merkitty almanakkaan merkkipäiväksi. Onnittelen jokaista suomalaista yrittäjää
Kirjoitan tätä ollessani kotimatkalla Kuopion Tahkolla pidetystä SKALin liittokokouksesta. Takana on vauhdikas liittokokoustapahtuma, johon osallistui 380 kuljetus- ja logistiikka-alan vaikuttajaa.
Suomen tiestö on rapistunut kiihtyvällä tahdilla koko 2000-luvun. Kukaan ei kiistä tiestön korjausvelan kasvua, joka on jo yli 2,5 miljardia
Maailmalla tapahtuu ja se heijastuu myös kuljetussektorille. Kun rahtilaivojen kulkeminen Punaisellamerellä yskii, se näkyy meidänkin arjessamme. Lisäksi meillä on kotikutoisia
Viime vuoden kesäkuussa olimme monilta osin tyytyväisiä hallitusohjelman kirjauksiin. Polttonesteiden hintaa alentavat toimet – polttoaineveron alentaminen ja jakeluvelvoitteen matala taso
Poliittisten lakkojen toinen viikko on käynnissä. On tietenkin selvää, että lakot vaikuttavat tavoitteidensa mukaisesti monien yritysten toimintakykyyn, niin myös kuljetus-
Lainaan otsikossa Timo Soinin puheenpartta, joka jäi elämään moneen tarinaan. Se tuli mieleen, kun vuodenvaihteen pyhien aikaan viimeistelin SKALin EU-vaaliohjelman