Päästöt nollaan – mutta miten?
ADR- ja energiaseminaari järjestettiin 9.11.2023 Helsingissä Sokos Hotel Tripla Pasilassa. Päivän aikana pureuduttiin alan ajankohtaistilanteeseen ja alan asiantuntijat kertoivat tekniset
Kirjoittaja on Kuljetusyrittäjä-lehden toimituspäällikkö ja SKALin viestinnän asiantuntija.
ADR- ja energiaseminaari järjestettiin 9.11.2023 Helsingissä Sokos Hotel Tripla Pasilassa. Päivän aikana pureuduttiin alan ajankohtaistilanteeseen ja alan asiantuntijat kertoivat tekniset
Synkät talousnäkymät heijastuvat myös SKALin kuljetusbarometriin. Yrittäjien loppuvuoden ennusteet ovat ennätyksellisen alhaalla. Samoin kuljetusyritysten investointiaikeet ovat painuneet alhaisimmalle tasolle kolmeen
EU-tasolla on käsiteltävänä hiilidioksidipäästöjä rajoittava asetusehdotus. Ehdotuksen ongelmana on, että se haastaa kaasun aseman puhtaana käyttövoimana. SKALin Anssi Kujala korostaa,
Talvi on alkanut ja valitettavasti myös uutiset liukkaudesta johtuneista onnettomuuksista, henkilöiden menehtymisiltäkään ei ole vältytty. Joillain tieosuuksilla on saman päivän
Storemen Logistics Oy on yksi Suomen ensimmäisistä hiilineutraaleista kuljetusyrityksistä. Puolet sen ajoneuvokalustosta kulkee tällä hetkellä vaihtoehtoisilla käyttövoimilla ja osuus tulee
Vuoteen 2028 mennessä suurin osa kuljetuskalustosta on vähäpäästöistä, arvioi Plugit Finland Oy:n toimitusjohtaja Tommi Saarela. Hän kuitenkin korostaa, että siirtymä
Ensi vuonna voimaan tuleva direktiivi muuttaa yritysten tiedonantovaatimuksia. Se merkitsee myös kuljetusyrityksille uusia raportointivelvoitteita. Ohjelmistoyritys LogiSystems on lanseerannut mittausmallin, jolla
Matti Koivisto aloitti SKAL Pohjanmaa-Österbotten ry:llä elokuussa. Kiireistä huolimatta työ on ollut mielenkiintoista ja uusiin ihmisiin on ollut hieno tutustua.
Kuljetuspalveluita, logistiikkaratkaisuja, varastointia ja uusiutuvaa energiaa. Tätä kaikkea Tero ja Marko Pasi kehittävät HaminaKotkan satamassa kahden eri yrityksen kautta. Venäjän
Lulu Ranne valittiin Orpon hallituksen liikenne- ja viestintäministeriksi kesäkuussa 2023, ja tuore ministeri kokeekin olevansa nyt unelmatyössään. Diplomi-insinööriksi valmistunut Ranne
Suomen talous yskii ja viennin näkymät ovat sumeat. Epävarmat näkyvät heijastuvat myös suhdanneherkkään kuljetusalaan. Finnveran pääekonomisti Mauri Kotamäki kuitenkin uskoo,
Hallitusohjelmaan on kirjattu, että tavaraliikenteen vaihtoehtoisten käyttövoimien jakeluverkko huomioidaan liikennejärjestelmän kehittämisessä ja maankäytön suunnittelussa. SKALin mukaan tämä on erittäin tärkeä