Suomen nosturimestarin hakua alkoi

Vuoden 2022 World Crane Championship (WCC) -nosturikäytön mestaruuskilpailut alkoivat karsintakilpailuilla 31.5. Raisiossa, 1.6. Helsingissä ja 2.6. Tampereella. Hiab ja Renault Trucks toteuttavat Suomen osakilpailut yhteistyössä. Ensimmäisiin osakilpailuihin osallistui hieno määrä nosturitöiden ammattilaisia. Nopeimman ajan taituroi Volvo Truck Center Tampereella Tapio Koivuniemi ajalla 2:03.84.

Seuraavat osakilpailumahdollisuudet ovat Tawastia Truck Weekend tapahtumassa Hämeenlinnassa 16.7. sekä Power Truck Show:ssa, jossa järjestetään myös Suomen finaali.  Suomen voittaja lähtee kisaamaan maailmanmestaruudesta Hannoveriin syyskuussa 2022.

Katso WCC -video

Top 5 kisatulokset tähän asti paikkakunnittain:

Raisio 31.5.2022

1 Ville Honkuri 2:48.252 Juha Hellberg 2:56.973 Riku Aalto 3:17.074 Mikko Laine 3:17.815 Henrik Arnell 3:27.53

Helsinki 1.6.2022

1 Antti Väkiparta 2:44.562 Uska Maaninka 3:03.003 Linus Finnbäck 3:42.004 Jyri Vienonen 3:48.295 Zenka Garbali 4:26.09

Tampere 2.6.2022

1 Tapio Koivuniemi 2:03.842 Petri Järvinen 2:53.653 Aki Herranen 3:08.594 Ilkka Männistö 3:23.695 Pertti Kirstua 3:29.79

”WCC -kiertue käynnistyi sateisissa merkeissä, mutta silti kävijöitä riitti hyvin. Raisiossa tehtiin kaikkien aikojen kävijäennätys. Oli hienoa seurata loistavia suorituksia kaikilla paikkakunnilla. Tapahtumassa haluammekin tuoda alan ammattilaisten osaamista näkyville”, myyntijohtaja Pasi Gerpe Renault Trucksilta kertoo.

”Olemme tyytyväisiä kävijämääriin kolmen ensimmäisen kisan aikana. Sääolosuhteet olivat välillä hieman haasteelliset, mutta siltikin kisailijoita kävi kiitettävästi. Oli hienoa tavata asiakkaita kasvotusten ja seurata kuinka ammattilaiset käyttävät nosturia. Asiakkaat jaksoivat kiitellä sitä, että tämä tapahtuma pidettiin, joten toivotamme tervetulleeksi osallistumaan tai paikan päälle seuraamaan tapahtumaa kesän muissa tapahtumissa”, Hiabin Kimmo Kaunisto sanoo.

Tulevat WCC 2022 -kiertue päivämäärät:

16.7.                   HÄMEENLINNA                           Tawastia Truck Weekend

12.8.                   ALAHÄRMÄ                                  Osakilpailu, Power Truck Show

13.8.                   ALAHÄRMÄ                                 Suomen finaali, Power Truck Show

Uusi kilpailurata ja huippupalkinnotJokainen Suomen osallistuja saa Hiab ja Renault Trucks tuotepaketin. Suomen finaalin voittaja pääsee edustamaan Suomea MM-finaaliin Hannoverin IAA-messuille syyskuun lopussa. Palkinnot Hannoverissa ovat kärkikolmikolle huomattavat. Maailmanmestarille on luvassa 20 000e lahjakortti Hiab tuotteisiin sekä 5 000e matkalahjakortti. MM-kisojen toiseksi sijoittunut saa 3 000e matkalahjakortin ja kolmoselle on luvassa 2 000e matkalahjakortti. Kilpailurata on täysin uusi, joten aiemmasta kisakokemuksesta ei ole etua. Edellisellä kerralla Suomi sijoittui MM-mittelöissä toiseksi.

WCC 2022 kisakalusto – syyskuun jälkeen heti ajoonKiertueautona on Renault Trucks C 6×2 ohjaavalla ja nousevalla taka-akselilla. Autossa on 440 hevosvoimainen ja 13-litrainen moottori, sekä automatisoitu Optidriver -vaihteisto. Nosturina on Hiab X-Hipro 192 E5 sekä koukkulaitteena Multilift Ultima 21SL. Kilpailussa käytettävä Renault Trucks C-sarjan nosturiauto on myynnissä ja se on luovutettavissa uudelle omistajalle kesän tapahtumien jälkeen syyskuun loppupuolella.

Katso tapahtumasivut:

www.hiab.fihttps://www.renault-trucks.fi/news/haussa-2022-nosturimestari

Lisätiedot: Kimmo Kaunisto, Myyntipäällikkö Cargotec Finland Oy, Hiab Suomi, 0401857767, kimmo.kaunisto@hiab.comPasi Gerpe, Myyntijohtaja, Renault Trucks, Volvo Finland Ab Puh. 050 505 8755, pasi.gerpe@renault-trucks.com

Hiab

Hiab on maailman johtava kuormankäsittelylaitteiden, älykkäiden palvelujen sekä yhdistettyjen ratkaisujen toimittaja. Hiabin luokkansa johtaviin kuormankäsittelylaitteisiin kuuluvat HIAB-, EFFER- ja ARGOS-kuormausnosturit, LOGLIFT- ja JONSERED-metsäkuormaus- ja kierrätysnosturit, MOFFETT- ja PRINCETON-ajoneuvotrukit, MULTILIFT-vaihtolavalaitteet sekä ZEPRO-, DEL- ja WALTCO-merkkiset takalaitanostimet. Alan edelläkävijänä ja ylpeän 75-vuotisen historiansa ansiosta Hiab on sitoutunut olemaan asiakkaidensa ensisijainen kumppani ja ratkaisujen tarjoaja ja kehittämässä älykkään kuormankäsittelyn tulevaisuutta.