SKAL liikenteessä kuljetusyrittäjien kanssa

Kuljetusalalla eletään haastavia aikoja johtuen poikkeuksellisen voimakkaasta kustannustason noususta. Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n toimihenkilöt vierailevat 17. maaliskuuta useiden jäsenyrittäjiensä luona eri puolilla Suomea keskustelemassa kuljetusyrityksien tilanteesta ja haasteista.

SKALin toimihenkilöt jalkautuvat torstaina 17.3.2022 kuljetusyrityksiin. Tavoitteena on päivän aikana vierailla mahdollisimman monessa kuljetusyrityksessä ympäri maata.

– Me kaikki tiedämme, miten haastavia aikoja juuri nyt kuljetusalalla eletään. Nyt halusimme mennä kuljetusyrittäjien iholle ja pyrimme vierailujen avulla kartoittamaan tarkemmin alan tilannetta tapaamalla kuljetusyrittäjiä heidän arjessaan, kertoo toimitusjohtaja Anssi Kujala.

Kujala kertoo, että näin järjestö haluaa tietää yrityksien ajankohtaisen tilanteen ja mitä keinoja yrityksissä nyt haastavassa tilanteessa käytetään. Samalla kartoitetaan yrittäjien kannalta tärkeitä teemoja esimerkiksi ensi vuoden eduskuntavaaleihin.

Kuljetusyrittäjät ovat järjestöönsä SKALiin yhteydessä useimmin puhelimitse tai sähköpostilla. Korona-aikana henkilökohtaiset tapaamiset ovat vähentyneet, kun erilaiset yhteiset tilaisuudet on joko jouduttu peruuttamaan tai järjestetty webinaareina. SKAL Liikenteessä -päivällä halutaan taas tiivistää kanssakäymistä.

Vierailujen yhteydessä tehdään lyhyt kysely, jonka avulla SKAL kerää tietoja kuljetustoimialan ajankohtaisista aiheista, haasteista ja mahdollisuuksista. Tarkoitus on lisäksi kuulla kokemuksia SKALin tarjoamista palveluista ja saada uusia ideoita palveluidemme kehittämiseen.

Kampanjapäivä näkyy SKALin viestinnässä ja sosiaalisessa mediassa muun muassa  Facebookissa ja Twitterissä.

Käytämme kampanjapäivänä tunnisteita: #skalliikenteessä #yhdessä

SKAL julkisti alkuviikosta Kuljetusbarometrin, joka kertoo alan tilanteesta. Samalla SKAL esitti useita keinoja kuljetusalan toimintaedellytyksien palauttamiseksi.

Ylimääräinen SKAL Kuljetusbarometri: ennätyskorkea dieselin hinta vakava uhka kuljetusyrityksille ja tuotteiden liikkumiselle – SKAL esittää nopeasti vaikuttavia keinoja

Lisätietoja:

Anssi Kujala, toimitusjohtaja, SKAL, anssi.kujala@skal.fi, puhelin 0400 567 925 Ari Herrala, edunvalvontajohtaja, SKAL, ari.herrala@skal.fi, puhelin 050 368 4248Petri Murto, johtaja, SKAL, petri.murto@skal.fi, puhelin 040 762 2140Heini Polamo, viestintäpäällikkö, SKAL, heini.polamo@skal.fi, puhelin 040 5060 131Anne Valtonen, järjestöpäällikkö, SKAL, anne.valtonen@skal.fi, puhelin 0400 716 840

Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry on maanteiden tavaraliikenteen ja logistisia palveluja tarjoavien yritysten edunvalvontajärjestö. Järjestön jäsenistöön kuuluu noin 4 300 kuljetusyritystä ympäri Suomea. www.skal.fi; @SKALry #kuljetusbarometri  #skalliikenteessä #yhdessä