Oululainen perheyritys Kuljetusliike Kinnunen täyttää 70 vuotta

Pyöreitä vuosia juhliva kuljetusyritys laajentaa toimintaansa rakentamalla oman terminaalin.

Oululainen pitkän linjan perheyritys Kuljetusliike Kinnunen juhlii 70-vuotista taivaltaan perjantaina 6. syyskuuta.

Järjestyksessään kolmas yrittäjä Hanna Kinnunen on kiitollinen saadessaan jatkaa isänsä Sakari Kinnusen ja isoisänsä Eino Kinnusen aiemmin luotsaaman yrityksen toimintaa seuraavillekin vuosikymmenille.

”Tämä on yritykseltä kunnioitettava saavutus. Tarkoituksena on, että juhlimme tulevaisuudessa vielä satavuotisjuhlia.”

Hanna Kinnunen on uudistanut yrityksen toimintaa rohkeasti. Vuosi sitten hän jakoi yrityksen liiketoiminnan kahteen yhtiöön: Kuljetusliike Kinnunen hoitaa kuljetukset ja Transport Kinnunen myynnin ja markkinoinnin.

Uusin laajennussuunnitelma Kinnusella on oman terminaalin rakentaminen Oritkariin. Tonttivaraus hallille on jo tehty.

Tulevaisuuteen tähtäävänä yrityksenä Kuljetusliike Kinnunen kehittää jatkuvasti ympäristösuunnitelmaansa.

”Haluamme pienentää ympäristövaikutustamme ja hiilijalanjälkeämme. Hiljattain otimme käyttöön HCT-rekan, joka osaltaan vähentää päästöjä. Sillä voidaan kuljettaa esimerkiksi kaksi 40-jalkaista konttia yhdellä kertaa”, Hanna Kinnunen kertoo.

Erikoiskuljetukset ja kansainvälisyys ovat palvelunlaadun lisäksi jatkossakin Kuljetusliike Kinnusen vahvuuksia.

Lisätietoja:www.kuljetuskinnunen.fiHanna Kinnunen, toimitusjohtaja, Kuljetusliike Kinnunen, +358 40 583 2243, hanna.kinnunen@kuljetuskinnunen.fi

Eino Kinnunen perusti yrityksen Kuljetusliike Kinnusen 1949. 1970-luvulla yritys aloitti ylipitkät kuljetukset Ruotsiin ja Norjaan ja myöhemmin Keski-Eurooppaan. Sakari Kinnunen aloitti johdossa 1982. Sakarin aikana yhtiömuoto muuttui toiminimestä kommandiittiyhtiöksi ja myöhemmin osakeyhtiöksi. Sakari myös palkkasi ensimmäiset vakituiset työntekijät ja aloitti kuljetukset Venäjälle. Hanna Kinnunen aloitti toimitusjohtajana 2006. Hanna on tehnyt töitä yhtiön kansainvälistymisen eteen, ja uusia asiakkaita on hankittu niin Keski-Euroopasta kuin Pohjoismaista.

Kuljetusliike Kinnunen otti hiljattain käyttöön HCT-rekan, joka kuljettaa kaksi 40-jalkaista konttia yhdellä kertaa.