Janne Kojo SKALin yhteiskuntasuhteiden päälliköksi

Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n yhteiskuntasuhteiden päälliköksi on valittu logistiikan diplomi-insinööri Janne Kojo, 42. Kojolla on monipuolinen 20-vuotinen kokemus liikenteen ja logistiikan parista sekä julkiselta että yksityiseltä sektorilta. Tehtävä on uusi SKALissa.

Tällä hetkellä Janne Kojo toimii Uudenmaan ELY-keskuksessa Liikenne ja infrastruktuuri -vastuualueen kehittämispäällikkönä.  Hän on toiminut ELY-keskuksessa tienpidon ja liikennejärjestelmän kehittämisen parissa kymmenen vuoden ajan. Sitä ennen hän toimi liikennejärjestelmäasiantuntijana ja yksikön päällikkönä.  Elinkeinoelämän toimintaedellytysten huomiointi on ollut yksi tärkeä näkökulma Kojon työssä koko tämän ajan ja hän on tehnyt paljon töitä myös tavaraliikenteen parissa.

Aiemmissa tehtävissään Janne Kojo on tehnyt laaja-alaista yhteistyötä liikennealan viranomaisten, päättäjien ja sidosryhmien kuten kauppakamareiden ja logistiikka-alan toimijoiden kanssa. SKAL on järjestönä hänelle aiemmasta yhteistyöstä tuttu. Ennen ELY-keskusta Kojo on työskennellyt muun muassa projektitehtävissä logistiikkayhtiössä ja liikenteen operatiivisessa suunnittelussa Pohjolan Liikenteellä.

– Odotan innolla tarttumista töihin suomalaisen kuljetuselinkeinon eteen, jonka arvo meille kaikille on näinä aikoina vain korostunut. Suomalaisen kuljetusyrittäjän pärjääminen ei ole vain kuljetusalan asia, vaan koko yhteiskunnan turva, Janne Kojo summaa.

Verkostojen ja laaja-alaisen kokemuksen ohella Janne Kojon vahvuutena on tavaraliikenteen tuntemus alkaen kuljetusyrityksen roolista liikenne- ja logistiikkajärjestelmän osana.

– Suomen liikennejärjestelmässä kumipyöräliikenne on avainasemassa, siksi vahva kotimainen kuljetus- ja logistiikka-ala ja sen kehittäminen kestävällä ja vastuullisella tavalla on ensiarvoisen tärkeää. Sitä työtä teemme SKALissa, mutta myös tiiviissä ja laaja-alaisessa yhteistyössä monien muiden tahojen kanssa, Kojo korostaa.

Janne Kojo aloittaa tehtävässään SKALissa 19.4.2022.

Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry on maanteiden tavaraliikenteen ja logistisia palveluja tarjoavien yritysten edunvalvontajärjestö. Järjestön jäsenistöön kuuluu noin 4 300 kuljetusyritystä ympäri Suomea. www.skal.fi; @SKALry

Lisätiedot:

Janne Kojo, yhteiskuntasuhteiden päällikkö 19.4.2022 alkaen, 040 687 2950, janne.kojo@ely-keskus.fi

Anssi Kujala, toimitusjohtaja, SKAL, anssi.kujala@skal.fi, puhelin 0400 567 925

Ari Herrala, edunvalvontajohtaja, SKAL, ari.herrala@skal.fi, puhelin 050 368 4248