Suomen maahantuoja MAN Finland on saanut valmiiksi ensimmäisen esittelyauton, kokonaismassaltaan 15-tonnisen kokosivuaukeavan kuormakorillisen jakeluauton. Uuden auton erottaa nopeasti maskin ilmeestä. Ohjaamon sisällä katse osuu ensimmäisenä, vaihtoehtoisena osana saatavaan uuteen digitaaliseen kojetauluun. Käsijarru on muuttunut sähköiseksi, helppokäyttöiseksi. Kun kuljettaja katkaisee virta-avaimella virrat, vaihteisto siirtyy automaattisesti vapaalle ja käsijarru menee päälle.
Ohjaamossa on hyvä ja ergonominen työympäristö. Ajoasento on perinteiseen saksalaistyyliin mukava erinomaisessa kuljettajan penkissä. Säilytystilaa papereille on varmasti riittävästi. Peilien sijoitus on hyvällä tasolla, oikeanpuoleisen A-tolpan ja peilinkupujen väliin jää tilaa niin, että katvealueet ovat huomattavasti pienemmät kuin edellisessä mallissa. Autonvoimalinja koostuu 6,8-litraisesta ja 250-hevosvoimaisesta kuusisylinterisestä moottorista sekä kaksitoistanopeuksisesta TipMatic-automatisoidusta vaihteistosta. Täysilmajousinen alusta toimii hyvin. Digitaalinen mittaristo on selkeä ja tarjoaa paljon erilaista informaatiota. Informaatiolähdettä hallitaan kojetaulun keskiosassa olevalla kiertokatkaisimella.
Akseliväliltään 5 425-millisen TGM:n päällirakenteena on NEK:in valmistama, 7 820 millimetriä pitkä kokosivuaukeava jakelukori. Kori on varustettu Dhollandian 2 000 kiloa kantavalla DH-LM perälaudalla. Päällirakenne on laadukas ja valmis raskaaseen jakeluajoon.
Muutaman tunnin koeajo pääkaupungin ydinkeskustassa todisti, että uusi MAN TGM varustettuna kotimaisella kuormakorilla on hyvä vaihtoehto jakeluajoon. Moottori on sitkeä ja vaihteistossa on riittävästi vaihteita niin kaupunkipyörittelyyn kuin pidempiin matkoihin valtateillä. Auton laatu on hyvää saksalaista tasoa. MAN:in maahantuontiorganisaatio on tehnyt isoja panostuksia jälkimarkkinointiverkostoon, joten huoltoasiatkin ovat järjestyksessä.