Pakettijakoa puhtaasti

Aikaisemmin koeajettujen Peugeot e-Partnerin sekä Fiat e-Doblon kanssa saman EMP2 pohjalevyn omaava Opel Combo-e Cargo edustaa malliston saksalaisia sukujuuria. Erot ovat tosin hyvin pieniä. Asiakas todennäköisesti valitseekin auton omien mielikuviensa perusteella.

Ero sukulaisiin on nähtävissä ulkoisesti keulan logosta. Tässä tapauksessa kaikille tuutu Opelin merkki kertoo, että kyseessä on saksalaiseen makuun tehty versio. Auton sisällä brändin tunnistaa vain kaukovalojen katkaisijasta, jonka toiminta on erilaisempi kuin Peugeotissa ja Fiatissa.

Autoa ajaessa huomaa erilaisia eroja autojen kesken. Opel on näistä kolmesta pelkistetyin, peltinen tavaratila tuo melua ohjaamoon. Fiatin kuormatila oli vaneroitu lattiaa myöten, joten sen ohjaamo oli selkeästi hiljaisempi. Peugeotin miehistöohjaamo oli kaikkein hiljaisin. Ajomeluun vaikutti myös rengastus, samoin energiankulutukseen. Koeajetuilla autoilla oli noin kahden kilowatin ero kulutetussa energiassa.

Yhteistä kaikille kolmelle pienelle Stellantiksen sähköpakulle on voimalinja. Sata kilowattinen moottori riittää mainiosti noin 800 kilon kantavuuden omaavalle näppärälle pikkupakulle.

Maltillinen 50 kilowattitunnin akusto antaa kohtuullisen, päivittäisen toimintasäteen. Koko ajan laajentuvat suurteholatauspaikkojen määrä mahdollistaa ajoneuvon nopean latauksen kasvattaen ajosuoritetta.

Opel Combo-e Cargo XL Comfort

Moottori: Sähköauto, etuveto.

Teho: 100 kW (136 hv), 5500 r/min

Vääntö: 260 Nm

Akusto: Energiasisältö 50 kWh. Lataus Type 2: 11 kW, CCS: 100 kW.

Toimintamatka: 275 km WLTP

Huippunopeus: 130 km/h

Mitat: pituus: 4 753 mm, leveys: 1 848 mm, korkeus: 1 860 mm, akseliväli: 2975 mm

Tavaratila: 4.4 m³ l

Myynti: opel.fi