Perinteikäs laatupaku Mercedes Sprinter
Koeajossamme ollut, huoltoautoksi varustettu etuvetoinen Sprinter edustaa mallisarjassaan monikäyttöistä perusautoa. Keskipitkä kori normaalikorkuisella katolla soveltuu hyvin sekä pakettien toimituksiin että
Koeajossamme ollut, huoltoautoksi varustettu etuvetoinen Sprinter edustaa mallisarjassaan monikäyttöistä perusautoa. Keskipitkä kori normaalikorkuisella katolla soveltuu hyvin sekä pakettien toimituksiin että
Tutustuin alkuvuodesta aamupäivän ajan neliakseliseen MAN TGS -maansiirtoautoon. Perniöläisen Jorpen rakentamalla 15-kuutioisella, 6,4 metriä pitkällä maansiirtolavalla varustettu ajokki edustaa perinteistä,
Heti autoon kiipeämisen jälkeen kiinnittyy huomio auton onnistuneeseen ergonomiaan. Ajoasento on hyvä, penkin sähkösäädöt tekevät tuntumasta henkilöautomaisen. Alkukevään viimeisinä pakkasöinä
Pääsin koeajamaan yhtä näistä Renaultin erikoismalleista. Auton erikoinen, keltainen värisävy on kaunis. Samoin sitä korostava musta raitakuvio. Auto on juuri
ETT-yhdistelmä on saanut nimensä jo vuosia Ruotsissa koekäytössä olleista pitkistä ajoneuvoyhdistelmistä, joita kutsutaan nimellä ”En trave till”, vapaasti suomennettuna ”Yksi
Koeajossamme ollut, Puolassa valmistettu Volkswagen Crafteriin perustuva nelivetoinen pakettiauto näytti leijonankyntensä lopputalven hankalissa olosuhteissa. MAN TGE ei ole varsinaisesti maastoauto.
Tutustuimme yhteen liukkaudesta varoittavaan uutuuteen tammikuussa. Espoolaisen EEE Innovations Oy:n kehittämä eGrip-järjestelmä tuottaa liukkaustietoa reaaliajassa käyttäen hyväksi ajoneuvon omia CAN-väylään
Ruotsalaisen Abiconin valmistama kuormatila tekee Toyota Hiluxista monikäyttöisen ajoneuvon, jolla voi hoitaa kuljetuksia maanteillä ja hankalissa olosuhteissa. Se on mainio
Suojaa työmaalle. Renault K-sarja eroaa aikaisemmin koeajetusta C-sarjasta runkokorkeuden ja ohjaamon suojauksen osalta. K-sarjan auto on valmistajansa ainoa tuote, jossa
Dieselmoottori on ollut historiansa alusta saakka kuormaautojen päävoimanlähteenä. Polttoainetta on ollut helppo saada, tankin täyttäminen on vaivatonta. Dieselmoottorin toimintaperiaatteesta johtuvat
Legendaarisen maineen kuljetusalan korjaamotoiminnassa saanut riihimäkeläinen HF-Autohuolto on asentanut Renaultin 520-hevosvoimaisella moottorilla varustetun maansiirtoauton päällirakenteet ja nurmijärveläisen ELG:n lavan Nurmi-kipillä.
Hollantilaisen Dafin kokemus jakeluliikenteeseen soveltuvista ajoneuvoista on hyvin pitkä. Valmistajan keskiraskaaseen jakeluliikenteeseen tarkoitettu LF-sarja perustuu jo melko iäkkääseen Leyland Roadrunneriin.