Autossa huomaa nopeasti, että kyseessä on täysin uusi tuote. Iveco S-Way:n uudistunut ulkonäkö antaa jo tähän viitteitä. Ehkä eniten uutuuden huomaa peilien varsista, jotka tuovat peilin kuvut reilusti ulos ohjaamon A-tolpista parantaen näkyvyyttä huomattavasti. Myös itse peilit ovat uudistuneet. Niiden näkymäalue on erinomainen ja kokonaiskuva selkeä. Ivecolle perinteinen jaettu sivulasi on historiaa. Nyt näkymä sivuille on vähintään hyvällä tasolla. Kojetaulunäkymä on selkeytynyt, mutta siinä on vieläkin nähtävissä lievää italialaista sekamelskaa. Nopeusmittari ei ole aivan selkeimmästä päästä eikä mittariston infonäytöstä saa heti tarvitsemaansa informaatiota. Nämä ovat kuitenkin asioita, joihin varmasti nopeasti tottuu.
Löydettyään lattiamaton alta ohjauspyörän säädön lukitusnappulan ja säädettyään penkin kohdalleen kuljettaja huomaa istuvansa yhdessä parhaimmista työpaikoista, joita alalta löytyy. Penkki on erinomainen tarjoten todella mukavan ajoasennon. Kun tämä yhdistetään mainioon ohjauspyörään, on selvää, että ajamisesta tulee helppoa ja mukavaa. Ohjauspyörän muoto on hienosti suunniteltu. Kuljettajan vatsan kohdalla kehä on muotoiltu sopivasti, joten sompailu on kivaa, eikä ratti osu suurempaankaan vatsaan. Ivecolle tyypillinen vaihteiston ohjaus on keskitetty kojetauluun, heti päämittariston oikealle puolelle. Paikka on sopivalla kohtaa ja yksinkertainen käyttää.
Kaukoliikenteessä autoon tarvitaan kelvolliset tilat kuljettajan vapaa-ajan viettoon. Iveco S-Way:ssä tilankäytössä on käytetty tarkkaa harkintaa. Alavuoteen 2 100 mm:n pituus ja 800 mm:n leveys takaavat hyvät unet kuljettajalle. Pysäköintijäähdytin viilentää kuljettajan unia helteisinä öinä. Koeajon aikaan oli hellejakso ja jäähdyttimen toiminta tuli todistettua. Jäähdytin vaikuttaa myös polttoainetalouteen, koska sitä käytettäessä ei ohjaamon viilentämiseksi tarvita ilmastointilaitetta moottorin käydessä. Ohjaamo on varustettu myös tarpeellisilla välineillä, kuten jääkaappi ja käännettävä apumiehen istuin. Kuljettajalla on käytettävissä älypuhelimeensa ladattava My Iveco Easy Way -sovellus. Sen avulla hän pystyy etänä hallitsemaan ajoneuvonsa erilaisia toimintoja, kuten ovien lukitusta ja lämmityslaitetta. Sovellus antaa myös kuljettajalle tietoa hänen ajotavastaan ja mahdollistaa yhteydenoton Ivecon avustuskeskukseen avun tarpeen yllättäessä.
Teknisesti uudessa Iveco S-Way:ssä ei ole mitään uutta. Koeajossa ollut yksilö on varustettu 480-hevosvoimaisella Cursor 11 moottorilla ja 12-vaihteisella Hi-Tronix -vaihteistolla. Todella pitkä, 2,64 perävälitys taannee vähintään kohtuullisen polttoaineenkulutuksen. Erikoisuutena autossa oli hydraulinen etuveto. Tämä on harvinaista maassamme varsinkin kaksiakselisessa vetoautossa. Keski-Euroopassa niitä kuitenkin käytetään vetokyvyn parantamiseksi esimerkiksi kippipuolikkaan ja betonimikserin vedossa raskaassa työmaa-ajossa. Kyseinen Hi-Traction -järjestelmä auttaa tarvittaessa auton liikkeelle lähdössä ja sitä voidaan käyttää myös Creep Working -toiminnolla. Tällöin autoa voidaan liikuttaa pelkästään hydraulisella etuvedolla ja näin säästää hankalissa paikoissa kytkintä. Haittapuolena järjestelmässä on sen öljynjäähdyttimen tarvitsema tila ajoneuvon vasemmalta puolelta. Tila on pois esimerkiksi sidontaliinojen ja muiden tarvikkeiden säilytyslaatikolta.
Uusi S-Way on mukavan tuntuinen työkalu pitkille matkoille. Auton ohjaamo on uusittu hyvällä tavalla. Se on moderni, mutta myös sopivasti vanhanaikainen. Sinne nouseminen on helppoa ja ajoasento takaa hyvän olon myös pitkille retkille. Lepoajatkin voidaan viettää ohjaamossa, jossa kaikki tarpeellinen on hyvin saatavilla. Auto on hyvä perustyökalu moneen lähtöön.