Vuoden Nuori Menestyjä – JCI TOYP -kilpailu alkaa

Vuoden Nuori Menestyjä – JCI TOYP -kilpailu alkaa tänään. Kilpailussa palkitaan henkilöitä, jotka ovat saavuttaneet omalla sarallaan jotakin ainutlaatuista tai jotka omalla esimerkillään inspiroivat muita.

Vuoden Nuori Menestyjä – JCI TOYP on Suomen Nuorkauppakamarit ry:n kilpailu, jossa etsitään menestyneitä 18–40-vuotiaita suomalaisia uuden sukupolven esikuvia. Kilpailun kautta nostamme esille suomalaisia tekoja ja osaamista myös kansainvälisesti. Suomessa palkitut henkilöt jatkavat kilpailua JCI Ten Outstanding Young Persons of the World (JCI TOYP) -kilpailussa. Vuoden Nuori Menestyjä – JCI TOYP -kilpailun ehdokkaiden tulee olla Suomen kansalaisia, mutta he voivat asua ulkomailla.

Vuoden 2021 kilpailussa on avoinna viisi kilpailuluokkaa: Eettinen ja ympäristöjohtaminen, Henkilökohtainen kasvu, Liike-elämä ja talous, Politiikka, hallinto ja lainsäädäntö sekä Lääketiede. Avoinna olevat kilpailuluokat on valittu pohjautuen ajankohtaisiin yhteiskunnallisiin teemoihin. Kilpailuun voi ilmiantaa ehdokkaan mikä tahansa yritys, yhteisö tai yksityishenkilö kilpailun verkkosivuilla nuorimenestyja.fi.

Kilpailun suojelijana toimii yrittäjä Jari Sarasvuo. Neljällä vuosikymmenellä yrittäjänä toimineen Sarasvuon intohimona ja elämäntyönä on rohkaista ihmisiä kukoistamaan sekä menestymään. Sarasvuon filosofian mukaan menestys on moraalinen velvollisuus. Vuoden Nuori Menestyä – JCI TOYP -kilpailu puolestaan on erinomainen tapa nostaa esille inspiroivia menestystarinoita, joista voimme kaikki oppia.

Vuoden 2021 kilpailun tuomaristossa toimivat Helsingin Sanomien päätoimittaja Anu Ubaud, Nordic Business Forumin toimitusjohtaja Aslak de Silva, Viestintätoimisto Kumppanian toimitusjohtaja Leena Roskala ja Suomen Nuorkauppakamareiden kansallinen puheenjohtaja Ari Saavalainen. Tuomariston sihteerinä toimii Vuoden Nuori Menestyjä – JCI TOYP -kilpailun kansallinen kilpailupäällikkö Sami Nummela.

Suomessa Vuoden Nuori Menestyjä – JCI TOYP -kilpailua on toteutettu vuodesta 1990 saakka, ja kilpailussa on palkittu aiempina vuosina mm. seuraavat henkilöt: Meeri Koutaniemi, Jaajo Linnonmaa, Alexander Stubb, Heli Kurjanen, Petteri Timonen, Anneli Jäätteenmäki, Teemu Selänne, Joy Emelie Wolfram, Pekka Hyysalo, Mikko Kuitunen, Karita Mattila, Hussein al-Taee, Kati Lepistö (van der Hoeven), Tomi Björk sekä Sofi Oksanen.

Kansainvälinen JCI Ten Outstanding Young Persons of the World (JCI TOYP) -kilpailu

Kansainvälistä JCI TOYP kilpailua on järjestetty vuodesta 1930 saakka. Suomesta vuoden 2021 kilpailussa ovat ehdolla edellisen vuoden kansalliset voittajat lääkäri Jenni Puoliväli sekä uusiutuvien energiamuotojen ja markkinoiden visionääri Matti Rautkivi. Yhteensä 17 suomalaista on palkittu kansainvälisesti, ja heidän joukossaan ovat mm. Anna Rukko, Marko ‘Signmark’ Vuoriheimo, Miia Kivipelto, Mikko Wirén, Linus Torvalds, Johanna Ivaska sekä Esko Aho.

Kilpailuaika 16.4.–31.5.2021

Tuomaristo työskentelee kesän aikana, ja kilpailun voittajat julkaistaan syksyllä.

Lisätietoja kilpailusta: www.nuorimenestyja.fi

Kansallinen kilpailupäällikkö  Sami Nummela, sami.nummela@jci.fi, 050 315 8703Suomen Nuorkauppakamarit ry

Alueelliset kilpailupäälliköt: Alue A (Uusimaa, Varsinais-Suomi, Ahvenanmaa): Suvi Takkinen, suvi.takkinen@jci.fi, 040 829 2389Keskuspuiston Nuorkauppakamari ry

Alue B (Kymenlaakso, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Etelä-Karjala, Etelä-Savo): Heli Pitkänen,  heli.pitkänen@jci.fi, 040 860 6203Savonlinnan Nuorkauppakamari ry

Alue C (Satakunta, Pirkanmaa, Keski-Suomi, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa):  Eeva Välikangas,  eeva.valikangas@jci.fi, 040 628 2363Kokkolan Nuorkauppakamari ry

Alue D (Pohjois-Karjala, Pohjois-Savo, Kainuu, Pohjois-Pohjanmaa, Lappi):  Miika Mononen, miika.mononen@jci.fi, 040 412 9155Kajaanin Nuorkauppakamari ry

Suomen Nuorkauppakamarit ryNuorkauppakamari on kansainvälinen alle 40-vuotiaiden jäsentensä kehittymis- ja johtamiskouluttautumisjärjestö sekä kontaktiverkosto. Suomen Nuorkauppakamarit ry kehittää yhteiskuntaa ja johtajuutta paremman tulevaisuuden turvaamiseksi. Suomen Nuorkauppakamarit ry on perustettu vuonna 1957. Varsinaisia jäseniä on yli 2 000, ja yhdessä alumnien kanssa muodostamme yli 5 000 henkilön verkoston. Suomen Nuorkauppakamarit on osa kansainvälistä JCI-järjestöä. JCI toimii noin 120 maassa, yli 200 000 jäsenen voimin.