SKAL ja Taksiliitto SuomiAreenassa – tule tapaamaan!

Palvelu pelaa SKAL:in ja Taksiliiton Palvelu pelaa -tunnus kesän tapahtumassa

Laki liikenteen palveluista vaikuttaa henkilö- ja tavaraliikenteeseen merkittävällä tavalla. Tämän kesän SuomiAreenassa 16.–20.7. SKAL ja Taksiliitto kokoontuvat yhteiseen telttaan toteamaan, mitä lain ensimmäisen vaiheen voimaantulo 1.7. tuo tullessaan. Keskiviikon Torivartissa klo 11.40 käymme säädöspeliä porilaisittain leikkimielisesti läpi päättäjien kanssa. Tervetuloa seuraamme!

Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry ja Suomen Taksiliitto ry yhdistävät voimansa kesän 2018 SuomiAreenassa. Porissa 13. kertaa järjestettävän, Suomen suurimman yhteiskunnallisen keskustelu- ja verkostoitumistapahtuman pääteemoina ovat tänä vuonna turvallisuus, vastuullisuus ja suvaitsevaisuus. Teemat istuvat erinomaisesti myös taksi- ja tavaraliikenteen tavoitteisiin: ilman vastuullisesti ja reilusti toimivia yrityksiä ja turvallista, laadukasta asiakaskokemusta liikenne ei täytä paikkaansa yhteiskunnassa!  Laki liikenteen palveluista purkaa taksipuolen sääntelyä ja poistaa liikennelupavaatimuksen muun muassa pakettiautoilta. Taksiliikenteen markkinamuutokset ovat liikenteen asiakkaalle niin näkyviä, että siltä osin voidaan puhua liikkumiskulttuurin murroksesta. Uusi laki ja digitalisaatio tarjoavat myös mahdollisuuksia uudelle liiketoiminnalle. Jatkossa taksit voivat kuljettaa aiempaa vapaammin tavaraa, ja tavaraliikenteen yhteisöluvalla voi kuljettaa myös henkilöitä taksiliikenteelle asetetuin edellytyksin. Saatamme nähdä, miten ”nyyttei kuljetetaan pirssil ja mammoi kuarmuril”, keskiviikon torivartti-showta mukaillen.

Tervetuloa seuraamaan SKAL & Taksiliitto -torivarttia keskiviikkona:

Torivarttimme Nyyttei pirssil ja mammoi kuarmuril! tapahtuu MTV-lavalla keskiviikkona 18.7. klo 11.40. Päättäjiä edustavat liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtaja, kansanedustaja Ari Jalonen (sin) ja valiokunnan jäsen, kansanedustaja Katja Taimela (sd). Taksiliittoa edustaa puheenjohtaja Kai Andersson ja SKAL:ia toimitusjohtaja Iiro Lehtonen. Kisaajat pääsevät arvaamaan, mitä mieltä suomalaiset ovat uuden liikennepalvelulain kiemuroista – suomeksi ja poriksi.

Tervetuloa juttelemaan kanssamme kansalaistorille:

Olemme paikalla koko viikon Palvelu pelaa -teltallamme (nro 34). SKAL:in ja Taksiliiton yhteisteltta sijaitsee Kauppatorin kupeessa (Eteläkauppatori). Teltallamme pelataan helppoa ja hauskaa Palvelu pelaa -peliä ja keskustellaan lakimuutoksista ja kaikesta muustakin.  Torin aukioloajat:ma 9–17ti–to 10–17pe 10–16 Huomio! Järjestöjen johtohenkilöitä on paikalla teltalla loppuviikosta, erityisesti torstaina 19.7. #palvelupelaa #liikenne #kuljetusala @SKALry @Taksiliitto

Lisätietoja:

SKAL: Heini Polamo, viestintäpäällikkö, puhelin 040 506 0131 www.skal.fiTaksiliitto: Katja Saksa, järjestöpäällikkö, puhelin 020 7756 800 (torivartti-yhteyshenkilö) www.taksiliitto.fi SuomiAreena Kesän 2017 torivartti ”Mahrottomii kysymyksii tuanoi liikenteest” piti sisällään visailua ja musiikkia. Valtiovallan edustajana toimi liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtaja Ari Jalonen (sin), joka on lupautunut mukaan myös tänä vuonna.