Seitsemän huoltoasemaa Pirkanmaalla siirtyy St1:n ja Shellin väreihin

St1 Oy on ostanut oriveteläisen Koskikulkuri Oy:n liiketoiminnan ja huoltoasemat Pirkanmaalla.  Aiemmin Nesteen ja NETin väreissä toimineet asemat siirtyvät välittömästi St1:n operoimiin ketjuihin. Orivedellä Ruovedentien varrella sijaitseva miehitetty asema muuttuu täyden palvelun Shell HelmiSimpukka -liikenneasemaksi ja sen kauppiaaksi tulee Koillisasemat Oy Janne Liskin johdolla. Sen lisäksi kauppaan kuuluu kuusi automaattiasemaa eri kunnissa.

Myös kaksi ostetuista automaattiasemista sijaitsee Orivedellä. Toinen niistä muuttuu Shell Express – ja toinen St1-automaattiasemaksi. Muut neljä automaattiasemaa Juupajoen Korkeakoskella, Kangasalan Sahalahdella, Vesilahdella ja Nokialla palvelevat tankkaajia jatkossa St1:n lipun alla.

”Kauppa vahvistaa merkittävästi St1:n keltaisten verkostojen tarjontaa Pirkanmaan alueella”, toteaa   myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Reinekari St1:ltä. ”Aloitamme asemien muutostyöt välittömästi. Oriveden Shell HelmiSimpukka -liikenneasema avautuu heti muutostöiden valmistuttua eli käytännössä ensi viikon aikana. Sekä myymälä- että ravintolatilat päivitetään, minkä myötä asema tarjoaa asiakkaille hiljakkoin uudistetun konseptimme mukaiset korkeatasoiset ja kattavat ravintola- ja myymäläpalvelut.  Lisäksi tarjolla on mm. autopesupalvelut ja mittarikentälle tuomme uutena polttonesteenä kotimaisen RE85-korkeaseosetanolin, joka soveltuu Flexifuel-autoihin.”

St1 Oriveden ja St1 Korkeakoski Juupajoen automaattiasemilla vietetään avajaisia tiistaina 7.5. klo 10-18, jolloin saatavilla on polttoaineita avajaispäivän hintaan. Lisäksi paikan päällä on St1:n edustajia, joilta voi hakea mm. käteisalennus- tai yrityskorttia.

Lisätietoja:Mikko Reinekari, myynti- ja markkinointijohtaja, St1, p. 010 557 4713

St1 Nordic Oy on pohjoismainen energiakonserni, jonka visiona on olla CO2-hyvän energian valmistaja ja myyjä. Konserni tutkii ja kehittää taloudellisesti kannattavia ja ympäristön kannalta kestäviä energiaratkaisuja. St1 keskittyy polttonesteiden markkinointiin, öljynjalostukseen sekä uusiutuvan energian ratkaisuihin, kuten jätepohjaisiin edistyneisiin etanolipolttonesteisiin ja teolliseen tuulivoimaan. Konsernilla on kaikkiaan 1300 St1- ja Shell-huoltoasemaa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. St1:n pääkonttori on Helsingissä ja sen palveluksessa on noin 770 henkilöä. www.st1.eu