Puunkuormaajamestari 2019 valmistelut käynnissä

Cargoteciin kuuluva Hiab sekä Volvo Trucks ja Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry käynnistävät huhtikuussa vuoden 2019 Puunkuormaajamestarin etsinnän. Ensimmäinen osakilpailu järjestetään Tampereella Mansen Mörinöillä 5.-6.4.2019. Osakilpailuja järjestetään useilla paikkakunnilla toukokuun loppuun mennessä.

Finaaliin pääsee viisi parasta miestä vanhan läänijaon mukaan sekä kilpailuaikojen perusteella viisi parasta osallistujaa. Naisten finaaliin pääsee kuusi parasta kilpailuaikojen perusteella. Mestarit miesten ja naisten sarjoissa ratkotaan 15.6.2019 Alucar Oy:llä Maksamaalla.

”Nyt alkava kiertue on järjestyksessään jo 34. Se on muodostunut asiakkaillemme sekä yhteistyökumppaneillemme tärkeäksi kevään avaavaksi alan tapahtumaksi. Olemme jälleen halunneet tuoda mukaan jotain uutta -yksi osakilpailu järjestetään PROFOREST -tapahtumassa 3.5.2019”, kertoo aluemyyntipäällikkö Janna Wolin Hiabilta.

”Tärkeäksi osaksi kiertuetta on muodostunut oppilaitosyhteistyö. Olemme varmistaneet tänä vuonna jo kolmen oppilaitoksen osallistumisen. Omia alueitaan tulevat edustamaan Ylä-Savon ammattiopisto SAKKY, Tampereen seudun ammattiopisto TREDU sekä Lapin koulutuskeskus REDU. Meillä on ilo olla osana ammattikuljettajien koulutusta, jonka merkitys korostuu jatkossa entisestään”, toteaa myyntipäällikkö Jani Koskinen Hiabilta.

Kilpailunosturina toimii sekä karsinnoissa että finaalissa LOGLIFT 118S -puutavaranosturi. Kiertueella on tänä vuonna mahdollisuus myös koeajaa LOGLIFT 140Z -nosturia, jossa on keskipylväsratkaisu. Kilpailupaikkakunnilla on nähtävillä yhteistyökumppaneiden monipuolista kalustoa sekä tutut kiertuejoukot.

Volvo Trucksin myyntijohtaja Reino Manninen kertoo: ”Volvo juhli vuonna 2018 FH-mallin 25-vuotista taivalta. Tämän vuoden kilpailu- ja koeajoautoina ovat Volvon erikoisvarustellut FH 25 -juhlamallit. Nähtävänä ja koettavana ovat erikoismaalatut ja -varustellut Volvo FH 16 8×4 750 hp -mallit, jotka ovat varustettu monilla kuljettajan työtä helpottavilla ainutlaatuisilla ominaisuuksilla.”

Puunkuormauskiertueen tarkemmat aikataulut ja uutiset ovat seurattavissa Facebookissa, osoitteessa www.facebook.com/puunkuormaajamestari

Lisätietoja:Jani Koskinen, myyntipäällikkö, Hiab, jani.koskinen@hiab.com, puh. 040 865 0815Janna Wolin, aluemyyntipäällikkö, Hiab, janna.wolin@hiab.com, puh. 040 706 7022

Hiab on maailman johtava ajoneuvojen kuormankäsittelylaitteiden sekä älykkäiden palvelujen ja digitaalisten ratkaisujen toimittaja. Hiabin yli 4 000 työntekijää maailmanlaajuisesti työskentelevät intohimoisesti sen puolesta, että Hiab on asiakkaidensa paras kumppani ja ensisijainen ratkaisutoimittaja kuormankäsittelyssä. Alan edelläkävijänä ja ylpeänä 75-vuotisen historiansa aikana Hiab on sitoutunut innoittamaan ja muovaamaan älykkään kuormankäsittelyn tulevaisuutta.

Hiabin tuotevalikoimaan kuuluvat luokkansa parhaat kuormankäsittelylaitteet, kuten HIAB-, EFFER- ja ARGOS-kuormausnosturit, LOGLIFT- ja JONSERED-puutavara- ja kierrätysnosturit, MOFFETT- ja PRINCETON-ajoneuvotrukit, MULTILIFT-vaihtolavalaitteet sekä ZEPRO-, DEL- ja WALTCO- takalaitanostimet. Hiab ProCare(TM) -huoltopalvelu, palkittu HiVision(TM) -nosturinohjausjärjestelmä ja HiConnect(TM) -alusta osoittavat, että Hiab haluaa jatkuvasti kehittää älykkäitä palveluja ja liitettäviä ratkaisuja, jotka tuovat lisäarvoa sen asiakkaille. www.hiab.com

Hiab on osa Cargotec-konsernia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) liikevaihto oli vuonna 2017 noin 3,2 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.com

Ladattavat tiedostot

Image icon puunkuormaajakilpailun_aikataulu_2019