Kajaanintielle kiertoliittymä kesän ajaksi Oulussa

Vt 4 Oulu-Kemi -parannushanke etenee myös Oulun keskusta-alueella.  Kajaanintien ja Ylioppilaantien risteysalueella rakennetaan kevyen liikenteen alikulkukäytävää ja risteykseen tuleva ajoneuvoliikenne ohjataan perjantaista 1.6. lähtien työnaikaiseen kiertoliittymään. Poikkeusjärjestely on käytössä kesän lopulle saakka.

Vt 4:n parantaminen näkyy kesäkuukausina myös Kajaanintien ja Ylioppilaantien risteysalueella, jossa kevyen liikenteen alikulun rakennustyöt tuovat liikenteeseen perjantaiaamusta (1.6.2018) alkaen poikkeusjärjestelyjä.

Risteykseen tuleva ajoneuvoliikenne ohjataan väliaikaiseen kiertoliittymään, joka on käytössä kesäkuukausien ajan. Samalla risteysalueella olevat liikennevalot ja suojatiet otetaan pois käytöstä rakentamisen ajaksi. Liikenteen sujuvuuden varmistamiseksi  kiertoliittymä rakennetaan osittain kaksikaistaisena.

Kajaanintien pohjoispuolen kevyen liikenteen väylä on jo ohjattu Kajaanintien eteläreunalle. Suojatiellä on muuttuneesta reitistä kertovat opasteet ja autoilijoita varoittavat huomiovalot. Liikenneviraston projektipäällikön Jukka Päkkilän mukaan väliaikainen kiertoliittymä ja siihen liittyvät poikkeusjärjestelyt ovat käytössä näillä näkymin loppukesään saakka.

“Risteysalueella vaaditaan kesäkuukausina malttia ja tarkkuutta. Tilannetta helpottaa lähestyvä lomakausi, joka vähentää liikennemääriä ja sitä kautta myös ruuhkia”, Päkkilä toteaa.

Vt 4:n parannushankkeen etenemisestä saa ajantasaista tietoa hankkeen verkko– ja Facebook-sivuilta.

Lisätietoja:

Jukka PäkkiläProjektipäällikkö, LiikennevirastoPuh. 029 534 3755jukka.pakkila@liikennevirasto.fi

Risto LippoTyöpäällikkö, Destia OyPuh. 040 583 6128risto.lippo@destia.fi

Vt 4 on yksi Suomen valtaväylistä ja sen parantaminen välillä Oulu-Kemi sisältää työkohteita Kempeleessä, Oulussa, Iissä ja Simossa. Hankkeen toimenpiteillä parannetaan liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta sekä elinkeinoelämän kuljetusten toimintavarmuutta. Hankkeen kustannusarvio on 155 Meur, josta kuntien osuus on noin 30 miljoonaa euroa. Työt ajoittuvat vuosille 2017–2021