Jäsenhaaste: Kerro kameralle teiden kunnosta

Osallistu haastekampanjaan ja tee lyhyt video siitä, miten teiden huono kunto vaikuttaa arkeesi ja työhösi. Toimi heti! Jäsenten videotarinoita kerätään 18. maaliskuuta asti.

SKAL, INFRA ja Suomen Tieyhdistys keräävät lyhyitä videoita teiden kunnosta. Videoita saatetaan hyödyntää yhteisessä, vaalien alla jakoon tulevassa some-videossa sekä ensi kesänä Suomi Areena -tilaisuudessa yhteisen keskustelutilaisuuden alussa.  Haluamme muistuttaa päättäjiä siitä, että teitä pidetään kunnossa ihmisten takia. Tien kunto vaikuttaa tavalla tai toisella lähes jokaisen arkeen ja työntekoon.

Lähde mukaan parinkymmenen sekunnin videoviestillä!

Somessa lyhyt viesti on tehokkain, 15-30 sekuntia on ihanteellinen kesto. Voi toteuttaa oman kampanjavideosi älypuhelimellasi seuraavasti:  Kerro videolla muutamin sanoin konkreettinen esimerkki siitä, miten tien huono kunto vaikuttaa arkeesi tai työhösi. Voit viitata johonkin yksittäiseen hankalaan paikkaan tieverkolla, tai kuvailla yleisellä tasolla jonkin tyypillisen tilanteen arjestasi. Sen jälkeen kerro, mitä hyvää siitä seuraisi, jos tiet olisivat kunnossa?  Loppuun voit haastaa omin sanoin muita mukaan kampanjaan omissa somekanavissasi, esimerkiksi: ”Miten tien kunto vaikuttaa sinun arkeesi ja työhösi? Kerro tarinasi ja jaa se tunnisteella #Ihmistentakia” Voit käyttää hyvää yleiskieltä tai oman seutusi murretta. Vältäthän voimasanoja.

Videointiohjeet

Varmista turvallinen, meluton ympäristö, jossa on riittävästi valoa kuvaukseenAvaa puhelimesi kamerasovellus Jos saat kaverin kuvaamaan, asetu riittävän lähellä kameraa. Pidä puhelin vaakatasossa. Voit myös kuvata videon ”selfienä”.Paina nauhoita-nappia (REC) Kerro oma esimerkkisi! Me kampanjaorganisaatiot voimme jakaa videosi somekanavissamme, ohjeet lähettämiseen: – DropBoxiin: https://www.dropbox.com/request/tvnSkilu16iJFbs9lxfy  – SKAL:n viestintään: sähköpostitse viestinta@skal.fi, WhatsAppilla +358 40 506 0130 tai WeTransferilla: wetransfer.com.  Kerrothan saateviestissä myös nimesi ja yrityksesi. Kiitos etukäteen osallistumisestasi!