Suojellakseen voimansiirtoa, Scanian moottori tarjoaa suurimman vääntöpiikin 10–12 vaihteilla, pienemmilläkin vaihteilla on käytettävissä noin 3 500 Nm:n vääntö, jolla varmasti pärjää kehnoissakin olosuhteissa. Päästöjen hallinta onnistuu pelkästään SCR-järjestelmän avulla.
Koeajossa ollut voimanpesä oli varustettu Alucarin puutavaravarusteilla sisältäen uusimpien kuormanvarmistussäännösten mukaiset välineet. Työn laatu veturin puskurista perävaunun takavaloihin on korkealla tasolla. Tarkoin harkitut, asiakkaan toiveiden mukaiset varustelut todistavat kotimaisen päällirakentamisen laadun.
Scanian kielellä ”normaali” tarkoittaa ohjaamoa, jonka takaseinälle on taitettu 540 mm leveä vuode, jossa kuljettaja voi ottaa tarvittaessa pienet nokoset. Kuusivuotta sitten esitelty ohjaamo edustaa edelleen parasta pohjoismaista autojen suunnittelua. Kuljettajan tarpeet sekä turvallisuus on otettu huomioon suunnittelussa. Ajoasento ja näkyvyys ovat esimerkillisiä. Kuljettajan paikka on siirretty lähemmäksi ohjaamon vasenta etukulmaa. Pientä huolta käyttäjien kesken on aiheuttanut valokatkaisimen asennus kuljettajan oveen. Katkaisijoilla on ikävä taipumus kastua, kun ovi on auki sateessa.
Neliakselinen, 4 950 millin akselivälinen, sähköhydraulisella trippeliakselilla varustettu veturi kulki kuin juna. Muutaman tunnin koeajolenkki kiersi pitkin Länsi-Uudenmaan pitäjien mutkateitä. Painoa yhdistelmällä oli noin 68 tonnia.
Ainoana kuorma-autonvalmistajana Scania tarjoaa mahdollisuuden varustaa auto sähköohjatulla kytkinpolkimella. Saattaa olla tunnemuistin kepposia, mutta ajon aikana jäi vahva ajatus siitä, että sähköisen kytkinpolkimen tuntuma on parantunut vuosien aikana. Järjestelmän nerokkuus on siinä, että voimansiirtolinja tunnistaa kuljettajan kytkinpolkimen käyttötarpeen ja näin antaa kuljettajalle mahdollisuuden tarpeen vaatiessa joko käyttää kytkintä jalalla tai sitten automatisoidusti. Polkimen avulla on mahdollista peruttaa erittäin tarkasti ja mahdollisimman pientä nopeutta tavoiteltaessa ”luistattaa” kytkintä.
Moottorin tarjoama voima on sivistynyttä, ei ollenkaan raakaa. Moottorin käyntiäänestä on vieläkin aistittavissa vanhaa kunnon V8:n mölinää. Perinteinen Opticruise-vaihtamisjärjestelmä on hyvin mukana täyttäen moottorin toiveet väännön ohjaamiseksi vetopyörästöön. Koeajossa olleessa yksilössä napavälitteisen vetopyörästön välityssuhde 3,80 vaikuttaa hyvältä kompromissilta hankalassa maastossa ja paremmilla pikiteillä tapahtuviin ajoihin. Ohjaamon vuode mahdollistaa myös pidemmät siirrot kannolta tehtaalle.
Koeajosta jäi miellyttävä maku. Kun kuljetustehtävissä tarvitaan voimaa, sitä löytyy myös kaupan hyllyltä. Scanian tapauksessa auto liikkuu eteenpäin kuminauhamaisesti. Joskus pitää varmistaa nopeusmittarista, että auto todella nousee mäet lähes vaivattomasti. Voimansiirtolinja toimii hienosti, vaihtamistapahtumaa ei huomaa edes perstuntumalla. Täysilmajousitettu, neliakselinen trippeliveturi perässään viisiakselinen perävaunu kulkee, kuten sanottu, junamaisesti eteenpäin.
Tällä paketilla on helppo tehdä töitä. Niitä joutuukin tekemään rutkasti, koska hintaeroa pienempään kolmetoistalitraisenkoneeseen verrattuna on reilusti.