Scania on panostanut nosturiautoihin ja rakentanut yhteistyössä Fassi-nostureita maahantuovan Grutech Oy:n sekä nosturi- ja lavaasennuksia tekevän Nappa Machine Oy:nkanssa viisiakselisen, yhdeksänkymmentä tonnimetrisen nosturiauton. Nyt jo eteenpäin myyty ajokki on ollut hinnaltaan maahantuojan kallein esittelyauto ikinä.
Akselistorakenteeltaan 10X4*6 olevan, täysilmajousitetun, hankaliin olosuhteisiin suunnitellun XT-alustan päälle on asennettu Fassi F1150RA.2.28 -nosturi L616-jibillä ja vinssillä. Kouvolan kupeesta, Valkealasta kotoisin oleva Nappa Machine on suorittanut nosturi- ja lava-asennuksen. G-makuuohjaamoisen, 13-litraisella ja 540-hevosvoimaisella kuutoskoneella toimivan nosturiauton on varustellut Scanian Hämeenlinnassa sijaitseva varustelukeskus.
Auton moottoriteho riittää 76 tonnin kokonaispainoisen yhdistelmän veturiksi. Kytkinpolkimella varustettu, automatisoitu GRS905-vaihteisto on näppärä, kun liikutaan hankalissa olosuhteissa ahtailla rakennustyömailla. Matala G-sarjan ohjaamo tarjoaa kohtuumukavan oleskelun kuljettajalle ja samalla mahdollisuuden työskennellä nosturilla yli ohjaamon. Näin voidaan hyödyntää nosturin 360 asteen työskentelyaluetta.
Auton suunnitteluvaiheessa on otettu huomioon nosturityöskentelyn erityisvaatimukset. Auton lavalle on järjestetty erilaisia säilytystiloja esimerkiksi kuormanvarmistusvälineille sekä nosturin lisävarusteille. Näppärä yksityiskohta ovat nosturin liikkeitä seuraavat, teleskooppivarren päässä sijaitsevat LED-työvalaisimet. Nosturi on varustettu järjestelmällä, joka pakkaa itsensä kuljetuskuntoon. Kokonaisuus on hyvin luova, yksityiskohdat ovat harkittuja ja niissä on otettu huomioon käyttäjän vaatimukset. Pienetkin tilat on käytetty hyväksi ja näin on saatu aikaan työkalu, joka on samalla sekä tyylikäs että tehokas.