Pieni ja pippurinen

Hollantilaisen Dafin kokemus jakeluliikenteeseen soveltuvista ajoneuvoista on hyvin pitkä. Valmistajan keskiraskaaseen jakeluliikenteeseen tarkoitettu LF-sarja perustuu jo melko iäkkääseen Leyland Roadrunneriin. Tämän päivän tuotteessa ei ikä näy. Valmistusmaa Iso-Britannia ilmenee vain kuormatilan korkeudesta varoittavasta tarrasta. Ohjaamon ja valmistajan omaa tuotantoa olevan kuormatilan viimeistely on tasokasta. Kokemus autonrakentamisesta näkyy monissa yksityiskohdissa.

Voimansiirtolinja koostuu Paccarin omasta neljä ja puolilitraisesta, neljäsylinterisestä, 184-hevosvoimaisesta moottorista sekä kuusivaihteisesta automatisoidusta AS-Tronic -vaihteistosta. Taka-akselin välityssuhde on melko maltillinen 3,31, jonka takia ajaminen on leppoisaa ajettaessa maantieltä kaupunkiin. Vaihteisto myötäilee hienosti moottorin käskyjä, ajaminen on vaivatonta. Äänitaso on kohtuullisen matala. Pakokaasujen puhdistamisesta huolehtii SCR-järjestelmä ja hiukkassuodatin. Akseliväliltään 3,55-metrinen jakoauto kääntyy näppärästi ahtaisiinkin paikkoihin. Perusjakoauton 1,87 metrin kohtuullisen takaylityksen vuoksi eivät kuormatilan seinät kolise purkupaikoilla.

Näkyvyyttä.

Ohjaamossa palikat ovat kohdillaan. Katkaisijoita voi käsitellä myös työhanskat kädessä. Ohjaamo on pieniä esteitä lukuun ottamatta läpikäveltävä. Ajoasento on erinomainen, peilit on sijoitettu hyvin ja näkyvyys hyvä. Oikeassa ovessa oleva pikkuikkuna on sijoitettu oikeaan paikkaan.

Auton kuormatila on valmistajan omaa tuotantoa, laatu on kohdillaan ja työnteko helppoa. Ulkopituudeltaan 7,1 metrin mittainen, aerodynaamisesti muotoiltu kori on varustettu hyvillä kuormansidontapisteillä. Seinäkiskot ja lattian sidontalenkit ovat sijoitettu niin, että kuljettajan on helppo tehdä turvallinen kuormanvarmistus. Oikean kyljen takaosaan sijoitettu pieni sivuovi helpottaa pienten tavaraerien purkua.

Näppärä lisäovi.