Saksalainen maansiirtoautolla operoiva autoilija luottaa ajokissaan neliakseliseen, 2 + 2 -akselistorakenteeseen. Auto on helppo lastata oikeisiin akselipainoihin. Se on ketterä ja tiukassa paikassa keulan voi ajaa ojan yli niin, että ensimmäinen akseli roikkuu ilmassa. Tehdas on tosin ottanut huomioon myös pohjoismaalaiset asiakkaansa, joten tulevaisuudessa on tarjolla myös viisiakselinen Tridem-alusta.
Koeajossa ollut, 510-hevosvoimainen MAN TGS vaikuttaa kelpo peliltä myös meikäläisissä olosuhteissa. Auton jokaisella akselilla on lehtijouset, joten kantokykyä varmasti löytyy. Kahdessa ensimmäisessä akselissa on levyjarrut, viimeisissä rumpujarrut. Päällirakenteena autossa on Riikon tekemä 6 200 mm pitkä ja 2 550 mm leveä lämpösoralava peitolla sekä vibralla. Lavan työn laatu on erinomainen.
Helppo nousta.Ohjaamoon on helppo nousta, samoin tarvittaessa lavalle, sopiviin paikkoihin asennettujen astinlautojen ja tukikahvojen ansiosta. Ohjaamon uusittu ilme on nykyaikainen ja harkittu. Koska vaihteenvalitsin on ohjauspylvään oikealla puolella, on penkkien väliin voitu sijoittaa kipin hallintalaitteet ergonomisesti. Maantieautoista tuttu SmartMedia -hallintalaite on hyvässä paikassa, joten sen tarjoamia toimintoja on helppo käyttää. Tarvittaessa kuljettaja voi ottaa päiväunet vuoteessa, joka on sen verran ylhäällä, että sitä voi käyttää istuimena taukojen aikana. Hieno oivallus on kuljettajan oven alaosaan sijoitettu katkaisinpaneeli, jolla voi ohjata vaikka ohjaamon sisävaloja.
Katkaisin sisävalon ohjaamiseen.Koeajon aikana ei ollut mahdollista viedä baijerilaista maansiirtoautoa sen tyypillisille ajoalueille, mutta sen ajo-ominaisuuksista sai kuitenkin hyvän kuvan. Meno on vakaata ja vaihteisto toimi juuri niin kuin pitääkin. Kaksitoista vaihteisesta TipMatic -vaihteistosta löytyy tarvittaessa oikea pykälä ryömintävaihteesta lähtien. Taustapeilien asennus on tehty taitaen. Sen ansiosta katvealueet ovat kohtuulliset. Kuljettaja saa ajon aikaista informaatiota perinteisestä mittaristosta.
Nykyaikainen, harkittu.Neliakselinen Man TGS on harkittu kokonaisuus, joka soveltuu hyvin myös kotimaisille työmaille. Meillä on kaikille akselistorakenteille omat kannattajansa, osan mielestä Keski-Euroopasta tuttu 2 + 2 -akselisto on paras mahdollinen. MAN:in maahantuonti on panostanut viime aikoina jälkimarkkinointiin, jolla pyritään takaamaan asiakkaille huolettomia kilometrejä. Tarjolla oleva kalusto on ainakin kohdillaan.