Koeajossa ollut, 12,5 kuution tavaratilalla varustettu yksilö ei ole mallistonsa suurin, tarjolla on myös 14,1 kuution vaihtoehto. Ranskassa valmistettavaan, nykysuuntauksen mukaan hyvin henkilöautomaiseen pakettiautoon on helppo nousta, monipuolisin säädöin varustettu kuljettajanistuin on hyvin selkää tukeva ja antaa mukavan kyydin myös pitkille matkoille. Ohjaamossa on sopivasti säilytystilaa tavaroille ja dokumenteille. Peruutuspeiliin yhdistetty peruutuskameran näyttö on hyvä oivallus. Yksityiskohtana voidaan mainita vakiona oleva rengaspaineiden tarkkailujärjestelmä.
Etuvetoisen pakun voimalinjassa on 170-hevosvoimainen, 2,3 litran dCi-kaksoisturbomoottori ja kuusivaihteinen käsivalintainen vaihdelaatikko. Päästönhallinta tapahtuu SCR-järjestelmällä. Tällä varustuksella autolla pärjää mainiosti myös uuden tieliikennelain mukaisilla nopeuksilla. Kytkimen käyttö on erittäin kevyttä, nilkka ei pahemmin rasitu. Moottorivaihtoehdoista löytyy etuvetoisena myös 145-hevosvoimainen versio.
Auton lastaus on helppoa. Suuri vasemmanpuoleinen sivuovi sekä 270 astetta avautuvat takaovet mahdollistavat tämän. Vakiomittaisen kuormalavan voi lastata kuormatilaan poikittain. Eurolavoja kyytiin mahtuu neljä kappaletta. Lattialla on riittävästi sidontapisteitä, mutta ainakaan koeajetussa yksilössä ei ollut lainkaan sidontapisteitä sivuseinissä. Kuormatilan vanerointi on tehty laadukkaasti ja ajoneuvo on sopivan hiljainen. Tavaratilassa ei ole ylimääräisiä ääniä.
Nissan NV400 tarjoaa vikkelän kuljetuksen kohtuullisen kokoiselle tavaramäärälle. Autolla on helppo ajaa ja se on pitkästä akselivälistään huolimatta näppärä käännellä. Kolmen hengen ohjaamo soveltuu myös esimerkiksi lastaukseen tarkoitetun miehistön kuljetukseen. Uuden tieliikennelain mukaan sillä on mahdollista ajaa samaa nopeutta muiden tielläliikkujien kanssa myös moottoriteillä.