Renault K-sarja eroaa aikaisemmin koeajetusta C-sarjasta runkokorkeuden ja ohjaamon suojauksen osalta. K-sarjan auto on valmistajansa ainoa tuote, jossa on vakiovarusteena sähköohjatut rumpujarrut. Teräksinen etupuskuri tuo mieleen auton serkun, Volvo FMX:n. Rungon vahvistukset ja kosketuksille alttiiden komponenttien, kuten ilmasäiliöiden suojaus on viety äärimmäiselle tasolle. Tarkoitus on ollut kehittää työkalu, jolla voidaan toimia kovissa olosuhteissa. Tässä valmistaja ja maahantuoja ovat onnistuneet. Auto on varustettu ELG:n valmistamalla sora-kivilavalla, 10 mm:n levystä hitsattu pohja 6 mm:n laidoilla on tukevaa tekoa. Nummi RT-ryhmäkippi nostaa ajoneuvon kotimaisuusastetta, samoin riihimäkeläisen HF-autohuollon tekemät päällirakenneasennukset.
Yksityiskohdilla turvallisuutta.Ajoneuvoon kiivetään, ei nousta. Runkokorkeus pakottaa nostamaan jalkaa ylöspäin. Hyvät tartuntakahvat helpottavat ylösnousua. Ohjaamon varustusta on tarkoituksella pelkistetty, sinne voi kiivetä yhtä hyvin mutaisilla kumisaappailla kuin nahkakengilläkin. Ajoasento on jo aikaisemmin hyväksi todettu. Katkaisinkokonaisuus, jolla hoidetaan tasauspyörästön lukkoja, vaatii perehdytyksen ennen tositoimia. Myös ohjauspyörän kehän tasolla oleva keskiö vaatii hiukan totuttelua. Auton kanssa tulee kuitenkin nopeasti sinuiksi.
Akseliväliltään 4 600-millinen, 2+2 -akselistorakenteinen kippiauto liikkuu työmailla näppärästi. Monet maansiirtoalan ammattilaiset tuntuvat pitävän kaks plus kakkonen -akselistorakenteesta. Tiukoissa paikoissa auton keulaa voi roikottaa ojan yli. Kaksipalkeinen kevennin helpottaa ajoa hankalissa paikoissa. Vahvasti Volvon sukuinen automatisoitu vaihteisto, Optidriver Xtream tekee työnsä melko mallikkaasti. Kuormituksen ja maaston mukaan mukautuva vaihtamisohjelma on hyvä, muttei vielä aivan esikuvansa tasolla. Tällä paketilla kuitenkin selvitään hienosti montun pohjalta maantielle.
Suomalais-ranskalaista yhteistyötä.Koeajossa ollut Renault K-sarjan maansiirtoauto on jälleen hyvä esimerkki maahantuojan halusta rakentaa auto asiakkaan tarpeisiin. Toimiva jälkimarkkinointi, taitavat myyjät ja pätevät päällirakentajat takaavat sen, että valmiilla autolla voidaan lähteä suoraan työmaalle. Variaatioita on lukuisia. Kuuntelemalla asiakasta ja yhdistämällä hänen kokemuksensa työstä auton suunnitteluun, saadaan aikaan toimiva työkalu, jolla on hyvä ja turvallista tehdä omaa leipätyötään.