Uusi yhteistyösopimus on pääsääntöisesti useamman vuoden mittainen. Sitä seurataan ja mitataan suunnitelmallisesti yhdessä sovitulla tavalla. Sopimus voidaan laatia täysin uutena tai laajentaa aiempaaasiakassopimusta.
– Sopimuksemme avulla yrittäjä voi ennakoida kuljetuskalustonsa ja työkoneidensa toimintaan vaikuttavat tarpeet tarkasti. Liiketoiminta ei kärsi huollon aiheuttamasta seisokista, kun ne aikataulutetaan ja rengasvahinkojen määrätkin arvioidaan huolella. Palvelun nopeus on monesti ratkaiseva tekijä, sanoo B2B johtaja Ilkka Metsäsalo Vianorilta.
KVL-Tekniikka Oy:n kalustovastaava Tomi Färm kertoo, että he päivittivät vuodesta 2013 voimassa olleen sopimuksen Vianorin uuden mallin mukaiseksi tänä vuonna.
– Meillä on Vianorin edustajan kanssa säännöllinen keskusteluyhteys kokonaistilanteemme seuraamiseksi. Meille on tärkeää muun muassa se, että voimme kartoittaa urakoidemme erikoisvaatimukset etukäteen. Jokaisesta ajoneuvosta on talletettu oikea akselikonfiguraatio ja rengaskoko. Tiedot ovat ajantasaisesti meidän, asiakasvaraston ja asentajien käytettävissä, Tomi Färm kiittelee.
Kuljetusyrityksen renkaat voivat olla Vianorin varastossa, omassa terminaalissa tai vaikkapa työmaan konttivarastossa. Renkaiden vaihdot ja korjaukset voidaan tehdä myös tiellä tai työmaalla, jossa rengasrikko tapahtuu. Vianorilla on Suomessa yli 40 ympäri vuorokauden liikkuvaa On Site -palveluautoa kuorma-autoille ja raskaalle kalustolle sekä kaksi nostokouralla toimivaa raskaan kaluston palveluautoa. Palveluiden laajuudesta ja koosta voidaan sopia joustavasti tarpeen mukaisesti.
Renkaiden käyttöiän pidentämiseksi ja CO2 -päästöjen pienentämiseksi tarjolla on myös asiakkaiden omiin rengasrunkoihin pinnoituksia. Vianorilla on Pohjoismaissa viisi omaa pinnoittamoa sekä yhteistyökumppaneita raskaiden renkaiden pinnoittamiseen.
Lisätietoja:Yhteistyösopimuksesta pääset neuvottelemaan ottamatta yhteyttä lähimpään Vianorin palvelupisteeseen www.vianor.com/
Katso myös www.skal.fi/jasenedut