DAF XF530 -ohjaamolla on melkoisen pitkä elinkaari, mutta työskentelytila täyttä edelleen nykyaikaisen kuljettajan tarpeet. Vaikka voimakkaasti kaartuva kojetaulun keskiosa vie omalta osaltaan tilaa, se ei kuitenkaan rajoita kuljettajan oleskelualuetta. Kokonaisuudessaan kuljettajalla on hyvä olla. Erinomainen istuin ja mainioilla säätömahdollisuuksilla varustettu ohjauspyörä takaavat kelpo ajoasennon pitkillekin ajoreissuille. Näille matkoille lyhyessä koeajopyrähdyksessä ollut takateli-rekanveturi onkin tarkoitettu. Pitkän ajorupeaman jälkeen on mukava kellahtaa nukkumaan kerrankin sopivan leveälle ja pitkälle (220 cm) vuoteelle. Korkeassa Super Space Cab -ohjaamossa löytyy tilaa vaikka koripalloilijalle (12,5 m3 ja seisomakorkeutta 225 cm).
Veturin voimalinja edustaa valmistajansa oman tuotantolinjan tekniikkaa. Paccarin tuotantoa oleva 530-hevosvoimainen MX-13 moottori yhdistettynä ZF:n valmistamaan 12-vaihteiseen automatisoituun AS-Tronic -vaihteistoon on hyvä paketti jopa 76 tonnin yhdistelmään. Alustasta löytyy useita näppäriä yksityiskohtia kuten AdBlue-säiliön sijainti ohjaamon vasemman takakulman kohdalla, taka-akkupaketti ja polttoainesuodattimen sijainti ohjaamon takana. Ne helpottavat huoltamista ja antavat lisätilaa mahdollisille työkalulaatikoille sekä lisälaitteiden vaatimille osille.
Matkamiehen työpaikka. Näkyvyys kohdillaan.Viime talvena voimaan tulleet mittamuutokset ovat lisänneet maahantuojien valmiutta tarjota erilaisia vaihtoehtoja pitkien yhdistelmien vetoautoiksi. Koeajossa ollut DAF XF530 täyttää pitkien yhdistelmien vaatimukset aina 68 tonniin asti, koska siinä on vain yksi vetävä akseli. Tähän tarkoitukseen veturi sopii mainiosti. DAF on ollut aina pitkän matkan kulkijoiden suosiossa. Hyvin varustettu kookas ohjaamo ja kelpo voimansiirtojärjestelmä takaavat huolettomat ja mukavat kilometrit.
Näppäriä yksityiskohtia.