Ivecon jättipakulla talveen

Iveco Dailyn ohjaamoon kulkua helpottaa hyvin muotoiltu ohjauspyörä. Kuljettajan istuimen takana olevan väliseinän muotoilu mahdollistaa istuimen riittävän pituussäädön, joten kookkaampikin kuljettaja saa itselleen hyvän ajoasennon. Kuljettajan painon mukaan säädettävä istuimen iskunvaimennus on mainio varuste. Kojetaulu on selkeä ja katkaisijat helppokäyttöisiä.

Pitkällä, 4,1 metrin akselivälillä varustettu pakettiauto kulki vakaasti kovan lumisateen jälkeisellä liukkaalla tiellä. Luistonesto sallii kohtuullisen luistatuksen liikkeellelähdöissä, mutta vakauttaa kulkua jäisellä valtatiellä. Ajettavuus on hyvä, kunhan ottaa huomioon pitkän akselivälin vaikutuksen kääntösäteeseen. Ahtaissa paikoissa kannattaa olla varovainen.

Kolmelitrainen, 180-hevosvoimainen, vaihtuvageometrisella ahtimella varustettu dieselmoottori ja kahdeksan nopeuksisella Hi-Matic -automaattivaihteistolla varustettu kolme ja puolitonninen pakettiauto liikkuu ripeästi. Koukkuun voi kytkeä 3 500 kilon painoisen perävaunun.

16 kuutiometrin tavaratilan järjestelyt ovat tarkoituksenmukaisia. Takaovien suuri avautumiskulma sekä suurikokoinen sivuovi helpottaa lastausta. Sisäpintojen vanerointi vaikuttaa laadukkaalta, sidontapisteitä on lattialla riittävästi. Sivuseiniin voisi asentaa sidontakiskot. Kuormatilassa on seisomakorkeus, tämäkin helpottaa omalta osaltaan työntekoa.

Italiassa valmistettu pakettiauto soveltuu mainiosti suomalaiseen pakkaspäivään. Se on lämmin – lisälämmitin varmistaa käynnistyksen kovissakin olosuhteissa – mukava ja turvallinen ajaa. Voimakkaalla moottorilla varustettuna sen kanssa voi huoletta ajaa muun liikenteen vauhdissa myös lasti päällä moottoriteillä.