Tarjolla oli koko uusi V8-mallisto pienemmistä 530-hevosvoimaisesta suurimpaan 770-hevosvoimaiseen tehopakkaukseen asti. Päällirakenteina perinteinen 76-tonninen puuauto, 64-tonninen rahtiauto ja pitkä 76-tonninen koukkulavayhdistelmä. Tilaisuudessa oli mukana myös päällirakennevalmistajien edustajia.
Viime syksynä esitellyn, Euroopan väkevimmän dieselmoottorikäyttöisen 770-hevosvoimaisen rinnalla suurin uutuusarvo on uudella 12-nopeuksisella G33CM-vaihteistolla, joka näyttää uudet suuntaviivat raskaan kaluston voimansiirron kehitykselle.
Vaihteiston toteutus on kaikkein uusinta tekniikkaa ja se painaa kuusikymmentä kiloa aikaisempaa vaihteistoa vähemmän. Vaihteiston synkronointi tapahtuu perinteisten synkronirenkaiden sijasta akselijarrujen avulla. Öljysuihkuvoitelulla ja osin kiillotetuilla hammaspyörillä on saatu vähennettyä vaihteiston sisäistä kitkaa ja sitä myöten voimansiirron tehohäviöitä. Tarvittaessa osa voiteluöljystä varastoidaan vaihteiston yläosassa olevaan öljysäiliöön ja näin saadaan vähennettyä häviöitä entisestään.
Vaihteiden välitystä on muutettu molemmista päistä, pienin vaihde on todella hidas, voidaan jo puhua ryömintävaihteesta. Suurin vaihde on ylivaihde. Näin on saatu aikaan vaihteisto, jolla voidaan saavuttaa hyvä liikkeellelähtökyky sekä taloudellinen ajaminen maantienopeuksissa. Erikoisuutena vaihteistossa on planeettapyörästön avulla toimiva peruutusvaihde. Vaihteita taakse on yhteensä kahdeksan kappaletta. Lisävarusteena voi saada vaihteiston, jonka nopeus taaksepäin on jopa 54 kilometriä tunnissa. Tämä nopeus on lähinnä teoreettinen, mutta uuden vaihteiston laaja nopeusalue taaksepäin tarjoaa vaihtoehtoja esimerkiksi tunneliajoon tai koukkulavojen siirtoon, johon kuljettaja toisinaan toivoo nopeampaa etenemistä.
Moottoriradan ympäristössä tapahtuvissa koeajoissa sai mainion käsityksen uuden V8-malliston ominaisuuksista ja voimavaroista. Uusi vaihteisto on tällä hetkellä saatavissa kaikkiin muihin moottorikokoihin paitsi suurimpaan 770-hevosvoimaiseen. Toki väkevimmänkin moottorin jatkeena olevaan vaihteistoon on tehty päivityksiä. Koeajoyhdistelmät liikkuivat sulavasti ja uuden vaihteiston ominaisuudet tulivat hyvin esille. Vaihtaminen oli ajatusta nopeampaa ja järjestelmä otti hienosti huomioon maaston. Lähes sallittuun kokonaismassaan lastatun 770-hevosvoimaisen yhdistelmän liki 4700 Nm:iä tarjoava hidastin oli vakuuttava. Nopeuden hallinta alamäessä on helppoa.
Voimakoneiden lisäksi näytillä olivat kolmeakselinen 410-hevosvoimainen CBG-kaasuauto ja kaksiakselinen Hybridjakeluauto. Ensin mainittu kulki reittinsä aivan kuten dieselmoottorinen veljensä. Ainoa havaittava ero oli moottorin hiljainen käyntiääni. Pari kierrosta moottoriradalla Hybrid-jakeluautoilla oli hyvä muistutus lähitulevaisuudesta. Poltto- ja sähkömoottorin yhteistyö on saumatonta. Energialähteen muuttumisen huomasi ainoastaan ohjaamoon kuuluvasta äänestä, kun diesel pärähti käyntiin. Hieno ominaisuus on toiminto, jolla ajoneuvon reitille voidaan asettaa pisteitä, jolloin ajoneuvo kulkee ainoastaan sähköllä. Tällä on suuri merkitys, kun tehdään jakeluajoa yöaikaan alueilla, joissa on runsaasti asutusta.