Järkisähkäri

Muunneltava tavaratila, tarvittaessa kyytiin neljä matkustajaa, pienet käyttökustannukset, vähäpäästöisyys. Tämän kaiken tarjoaa yksi kulkuväline, Peugeotin miehistöohjaamolla varustettu e-Partner Crew Cap.

Sähköautojen verottomuus antaa mahdollisuuden asentaa N1 luokan (pakettiauto) ajoneuvoihin lisäistuimet. Näin saadaan aikaan matkailuautoon verrattavissa oleva kaksikäyttöajoneuvo. Kun Peugeotin liukuva sivuovi avataan, umpinaisen tavaratilan omaavan auton monikäyttöisyys selviää.

Kuljettajan istuimen selkänojan takana oleva helppokäyttöinen väliseinä, voidaan helposti lukita kahdella helppokäyttöisellä lukitusmekanismilla. Väliseinä voidaan liikuttaa taaksepäin noin metrin ja se on jälleen lukittavissa paikoilleen. Tavaratilan koko pienenee näin 3.5 kuutiosta 1.9:ään kuutioon. Tämä toimenpide vapauttaa matkustamon kolme lisäistuinta henkilökuljetukseen. Väliseinän pienestä luukusta, jonka avattua sekä taittamalla apumiehen selkänojan ala-asentoon, saadaan tilaa noin kolme metriä pitkälle tavaralle.

Yksin ajettaessa ohjaamon tila on varmasti riittävä. samaa matkustamoa käytetään myös taksiliikenteessä, joten tilaa riittää myös matkustajille. Väliseinän rakenne poikkeaa alkuperäisestä tarjoten lisätilaa kuljettajalla pituussuunnassa. Ohjaamon järjestelyt ovat tyypillisen ranskalaiset, positiivisesti. Ensin silmään osuu Peugeotin tapa laittaa kuljettaja katsomaan mittaristoa "ohjauspyörän yli". Mittaristo on sijoitettu niin, että se osuu kuljettajan näkökenttään todella hyvin, kiitos myös erittäin pienikehäisen ohjauspyörän. Pienen totuttelun jälkeen huomaa järjestelyn tarjoamat hyödyt.

Autolla ajaminen on tuttua, rankalaisittain pehmeää kyytiä. Kohtuullisen tehokas 136 hevosvoimainen sähkömoottori tarjoaa vääntävän kyydin. Ajaessa huomaa nopeasti sähköautovalmistajien politiikan muutoksen. Rekuperaatio ei ole enää niin vahvaa kuin aikaisemmin. Tämä mahdollistaa autolla rullauksen. Tästä on suuri hyöty, kun kuljettaja osaa rullaamalla hyödyntää ajoneuvoonsa kertynyttä potentiaalienergiaa, tarvittaessa hän voi vaikka lähestyessä risteystä valita käsin vahvemman energian talteenoton. Kulutuslukemat ovat maltillisia, autolle luvattu 275 toimintamatka on melko helposti saavutettavissa ainakin kesäkeleissä. Koeajon aikana ajettiin kahden hengen kuormalla jopa alle 15 kWh / 100 km. kulutuksin. Auton 50 kW akusto voidaan ladata enimmillään 100 kilowatin latausteholla. Valmistaja ilmoittaa, että nollasta 80 prosenttiin akun pitäisi latautua 30 minuutissa. Näin autolle voidaan ladata riittävä toimintamatkan lisäys, vaikka kahvitauon aikana.

Moottori: Sähköauto, etuveto. 100 kW (136 hv)

Akuston energiasisältö 50 kWh.

 Lataus Type 2: 11 kW, CCS: 100 kW.

Toimintamatka: 275 km

Huippunopeus: 135 km/h

WLTP-kulutus 20,8 (yhd.)

Pituus: 4753 mm, leveys: 1848 mm, korkeus: 1796 mm, akseliväli: 2975 mm

Tavaratila: 1900–3500

Omamassa: 1804 kg

Kantavuus: 646 kg

Perävaunumassa: 750kg

Takuu: 3v / 100 000 km, ajoakku 8 vuotta / 160 000 km

Myynti: Peugeot Suomi