Avolavainen pakettiauto on ollut jo pitkään suosittu perustyökalu. Sillä onnistuu monenlainen tavarankuljetus helposti ja vaivattomasti. Nyt tällainen työjuhta on saatavissa myös täyssähköisenä.
Vantaalainen Maxus-sähköautoja maahantuova RSA Finland on rakentanut Pajakulman kanssa avolavalla varustetun, monikäyttöisen pakettiauton, auto perustuu Maxus e-Deliver 9:n runkoon.
Omapainoltaan 2 630 kiloisen pakun kantavuudeksi tulee 870 kiloa, joka on melko kilpailukykyinen myös dieselkäyttöisen pakettiauton kanssa. Perään saa tarvittaessa kytkeä 1 200 kiloisen perävaunun. Lavan mitat 3 860 mm x 2 170 mm x 400 mm riittävät varmasti arkisiin askareisiin.
Maxus e-Deliver 9:n nykyaikaisessa ohjaamossa on korkeussäädöllä varustettu kuljettajan istuin, 10,1 tuuman näyttö, ilmastointi ja selkeä mittaristo, josta löytyvät esimerkiksi rengaspainetiedot. Ohjaamoon on helppo nousta hyvin sijoitetun tartuntakahvan ja riittävästi aukeavan oven ansiosta. Ajoasento on kelpo myös
isommalle kuljettajalle. Autolla ajaminen on helppoa, kääntö virta-avaimesta, vaihdevalitsin eteenpäin ajoon ja menoksi. Kulku on kevyttä 150 kW:n moottorin ansiosta ja ohjaamon melutaso alhainen.
Moottori tarjoaa 310 Nm:n väännön, joka riittää varmasti myös perävaunun vetoon, tosin vaunua vedettäessä kannattaa liikkeellelähtö suorittaa maltillisesti, ettei rasita liikaa vetokytkintä. Välittömästi tapahtuva vääntömomentin nousu saattaa tehdä kepposet. Auton latauksen kerrotaan tapahtuvan pikalatauksella (DC 20 %–80 %) reilussa puolessa tunnissa.
Maxuksen avolava-pakettiauto varustettuna kotimaisella lavalla on näppärä monitoimiauto, jolla pärjää mainiosti isojen kaupunkien lähistöllä. Toimintasäde
on noin 200 kilometriä. Yleensä se, että auto on saatavissa alustaversiona mahdollistaa sähkökäyttöiselle pakettiautolle aivan uusia käyttömahdollisuuksia. Jos kantavuutta tarvitaan lisää, auto voidaan rekisteröidä N2-luokan ajoneuvoksi eli kuorma-autoksi.